شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا

شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا

در حالی که اخذ پذیرش از دانشگاه‌های برتر در کانادا همچنان مستلزم نمره علمی عالی است، ویزای تحصیلی کانادا با مجوز تحصیلی تایید می‌شود. اگر مایل به گذراندن دوره‌های آموزشی آکادمیک و حرفه‌ای در دانشگاه، کالج یا هر موسسه آموزشی دیگری در کانادا هستید، قبل از ورود به این کشور به ویزای تحصیلی نیاز دارید. این ویزای تحصیلی برای دانشجویان هنگام ورود به کانادا صادر می‌شود. با این حال، برای رسیدن به آنجا، دانشجو ابتدا باید برای اقامت موقت که توسط کمیسیون عالی کانادا ارائه و توسط مراکز درخواست ویزا تسهیل می‌شود، درخواست دهد. شما برای درخواست ویزای خود باید به خدمات VFS Global  مراجعه کنید. علاوه بر این، داوطلبان باید دلایل ریجکت شدن ویزای کانادا را نیز بدانند. در این مطلب به طور مختصر راجع به ویزای تحصیلی کانادا و هرآنچه برای اخذ آن نیاز دارید، صحبت خواهیم کرد.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا

ویزای تحصیلی چیست؟

ویزای تحصیلی مدرکی است که توسط مقامات مهاجرتی کانادا صادر می‌شود و به عنوان مجوز برای دانشجویان خارجی برای تحصیل در کانادا عمل می‌کند. دانشجویان بین‌المللی بدون دریافت ویزای تحصیلی معتبر نمی‌توانند در کانادا تحصیل کنند. جدای از این، فقط دانشجویانی که ویزای تحصیلی دریافت می‌کنند، مجاز به ثبت نام در مؤسسات آموزشی تعیین شده هستند.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا

شما ملزم به همراه داشتن معرفی نامه به همراه کلیه مدارک مشخص شده به کانادا هستید. در فرودگاه، با یک افسر مهاجرت ملاقات خواهید کرد. سپس باید شما پاسپورت و معرفی نامه را به افسر آژانس کنترل مرزی ارائه دهید که آن را تأیید ‌کند و اجازه‌ی تحصیل را برای شما صادر می‌کند.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا

در صورت داشتن شرایط زیر می‌توانید برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید:

  • شما توسط یک موسسه آموزشی تعیین شده پذیرفته شده باشید.
  • باید ثابت کنید که بودجه کافی برای پرداخت شهریه و هزینه‌های زندگی خود را دارید.
  • شما باید ثابت کنید که سابقه کیفری ندارید. متقاضیان باید گواهی تایید پلیس را برای اثبات این امر ارائه دهند.
  • شما باید یک معاینه بهداشتی انجام دهید و یک گواهی پزشکی ارائه دهید که سلامتتان را تایید کند.

همچنین در زمان مصاحبه ویزا، باید افسر ویزا را متقاعد کنید که پس از تکمیل تحصیلات خود، کانادا را ترک خواهید کرد.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا

چه مدارکی برای ویزای کانادا لازم است؟

پس از دریافت نامه پذیرش کالج باید برای ویزای دانشجویی اقدام کنید. اگر هدف دریافت ویزا در ماه سپتامبر است، باید از حدود ماه ژوئن شروع کنید. مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا در زیر آمده است.

1. پاسپورت معتبر

برای اینکه بتوانید برای ویزای تحصیلی درخواست دهید به پاسپورت معتبر نیاز دارید. مهم است که پاسپورتی داشته باشید که اعتبار آن اقامت مورد نظر در کانادا را پوشش دهد. به عنوان مثال، اگر قصد دارید در سپتامبر 2022 برای یک دوره دو ساله به کانادا سفر کنید، پاسپورت شما باید حداقل تا سپتامبر 2024 معتبر باشد.

2. گواهی پذیرش توسط یک موسسه آموزشی تعیین شده

شما به نامه پذیرش از دانشگاه/موسسه‌ای که قصد شرکت در آن را دارید، نیاز دارید. موسسه آموزشی تعیین شده دانشگاهی است که توسط اداره مهاجرت به رسمیت شناخته شده است. در صورتی که برای کبک درخواست می‌دهید، به یک CAQ نیز نیاز دارید.

3. اثبات تمکن مالی

در زمان درخواست ویزای تحصیلی برای مهاجرت به کانادا، باید مدرکی مبنی بر وجود بودجه ارائه دهید. طبق استانداردهای فعلی، شما باید ثابت کنید که بودجه کافی برای پرداخت شهریه و همچنین پرداخت هزینه‌های زندگی را دارید. اداره مهاجرت کانادا معتقد است که یک دانشجو برای هر سال اقامت شما حداقل به 10000 دلار کانادا نیاز دارد.

توجه داشته باشید:

هنگام پر کردن فرم درخواست، باید مدرکی مبنی بر هزینه‌های پرداخت شده و همچنین هزینه تعیین شده زندگی 10000 دلار کانادا را نشان دهید. اگر برای کبک درخواست می‌دهید، برای هر سال اقامت خود حداقل 11000 دلار کانادا نیاز دارید.

4. عکس‌های اندازه پاسپورت

شما به دو عکس در اندازه پاسپورت نیاز دارید که مطابق با استانداردهای ارائه شده باشد. برای درخواست آنلاین، باید یک کپی دیجیتالی از عکس تهیه کنید و نباید بیش از 4 مگابایت باشد. سایر الزامات استاندارد شامل حالت چهره خنثی، پس زمینه ساده و همچنین بدون پوشش سر (مگر برای اهداف مذهبی) است.

توجه داشته باشید:

  • اندازه تصویر باید حداقل 35 mm x 45 mm باشد
  • تصویر باید جدید باشد (در شش ماه اخیر گرفته شده باشد)

5. معاینه پزشکی مهاجرت

مهاجرت به کانادا از دانشجویان بین‌المللی می‌خواهد که تحت معاینه پزشکی اجباری مهاجرت از سوی پزشکان تحت نظارت قرار گیرند. دانشجویان باید ترجیحاً یک هفته قبل از شروع درخواست ویزا یک قرار ملاقات رزرو کنند و برای معاینه پزشکی به پزشکان فهرست شده مراجعه کنند،. این به این منظور است که به پزشک زمان کافی برای تایید و بارگذاری مدارک لازم داده شود. رزرو وقت قبلی با نزدیکترین مرکز / پزشک مستقر توصیه می‌شود.

پزشک تایید شده توسط سفارت یک معاینه پزشکی کامل انجام می‌دهد و ممکن است شما را برای عکسبرداری قفسه سینه و آزمایشات آزمایشگاهی ارجاع دهد. پس از اتمام معاینه، پزشک نتایج را برای CIC ارسال می‌کند.

6. نمره آزمون مهارت زبان انگلیسی

اگرچه داشتن مدرک زبان در زمان درخواست اجباری نیست، اما اکیداً توصیه می‌کنیم قبل از شروع فرآیند درخواست ویزا، برای کسب امتیاز مهارت زبان انگلیسی خود حاضر شوید و امتیاز آن را دریافت کنید. همانطور که می‌دانید، شما باید نمره مهارت زبان انگلیسی خود را برای تایید پذیرش در دانشگاه کانادا ارسال کنید. تافل، آیلتس و ... همگی قابل قبول هستند. پس برای ویزا، قطعا یک گواهی کامل از‌ آن را خواهید داشت.

7. انگیزه‌نامه

هنگام درخواست برای ویزای تحصیلی کانادا، از شما خواسته می‌شود که مقاله ای را ارسال کنید که هدف از سفر خود به کانادا و دلیل انتخاب موسسه خاص را بیان می‌کند. این به عنوان یک سند اختیاری در چک لیست مطرح می‌شود، اما ما توصیه می‌کنیم که حتما آن را ارسال کنید.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا با موسسه مهاجرتی صبا

اگر قصد دارید پس از اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های مورد نظر، با خیال راحت ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنید و در جمع‌آوری مدارک و مرحله‌ی پایانی به مشکل نخورید، به شما توصیه می‌کنیم که از یک موسسه مهاجرتی معتبر، مثل موسسه مهاجرتی صبا کمک بگیرید، که سال‌ها در زمینه‌ی انواع مهاجرت به کشورهای مطرح، فعالیت مفید و درخشانی داشته است. این موسسه اخذ ویزای تحصیلی کانادا را به صورت تضمینی، وعده خواهد داد.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]