یک روز از زندگی فروشنده بلیط سفر

یک روز از زندگی فروشنده بلیط سفر

یک روز از زندگی فروشنده بلیط سفر

شغل کانتر فروش بلیط در آژانس های گردشگری می تواند برای افرادی که به معاشرت با افراد علاقه مند هستند، می تواند یک شغل جذاب به‌شمار رود. اگر قصد خرید بلیط هواپیما استانبول به تهران یا هر مبدا و مقصد دیگر را دارید، این بار کمی بیشتر به متصدی فروش بلیط سفر و نحوه معاشرت او با دیگران دقت کنید. شاید این شغل برای شما نیز جذاب باشد و بتواند مسیر زندگی شما را تغییر دهد!

شغل کانتر فروش بلیط سفر چگونه شغلی است؟

ابتدای مطلب بهتر است به کلیدی ترین و مهم ترین سوال پاسخ دهیم که شغل فروش بلیط سفر دقیقا چیست؟ این شغل معمولا تمام وقت بوده و کارمندان آن باید یونیفرم های مخصوص با شرکت هواپیمایی را بفروشند.

متصدیان این شغل ارتباط مستقیم با افراد و ارباب رجوع داشته و باید به آن ها راجع به بلیط ها، قیمت ها، تخفیف ها و هر سوال دیگری که مشتری دارد پاسخ دهند. از آن جا که متقضیان خرید بلیط در روزهای تعطیل سال می تواند بسیار زیاد باشد، افرادی که در این شغل فعالیت دارند باید سرعت عمل مناسبی نیز داشته باشند.

مدرک تحصیلی مورد نیاز برای شغل فروش بلیط چیست؟

برای آن که بتوانید به عنوان یک کانتر فروش بلیط در یک آژانس گردشگری مشغول شوید، نیاز به مدرک خاصی ندارید. برای این شغل دوره های مخصوصی برگزار می شود که باید در آن ها شرکت کرده و نمره قبولی کسب کنید. بعد از کسب نمره قبولی آژانس مسافرتی از شما آزمون جداگانه و مصاحبه تخصصی می گیرد تا مطمئن شود شما صلاحیت به دست آوردن شغل مورد نظر را دارید. دوره های کسب مهارت معمولا زیر نظر سازمان میراث فرهنگی برگزار می شود.

مسئول فروش بلیط باید چه ویژگی‌ها و مهارت‌هایی داشته باشد؟

بدون شک اولین ویژگی یک مامور فروش بلیط روابط اجتماعی بالای آن است که بتواند به خوبی با مشتریان ارتباط برقرار کرده و صفر تا صد مراحل خرید بلیط، معرفی امکانات هر پرواز، پروازهای چارتر و  بلیط هواپیما ارزان قیمت و اطلاعات دیگر را دراختیار مسافران قرار دهد.

یک روز از زندگی فروشنده بلیط سفر

در صورتی که مسئول فروش در قیمت فروش بلیط های خارجی مثلا بلیط هواپیما استانبول به تهران مشغول است، تسلط به زبان انگلیسی یکی از ملزومات کسب شغل به شمار می رود. زیرا در موارد بسیاری ممکن است شما مجبور شوید با یک مسافر خارجی صحبت کرده و به او بلیط بفروشید.

یک مسئول فروش بلیط در آژانس مسافرتی احتمالا در طول روز بارها و بارها تلفنی با افراد مختلف صحبت می کند. بسیاری از افراد تلفنی اطلاعات پروازها را دریافت کرده و یا حتی از راه دور اقدام به رزرو بلیط می کنند. از این رو صبر و مهربانی باید از دیگر ویژگی های متصدی این شغل باشد.

یک مسئول فروش بلیط تمامی کارهای خود را با سیستم کامپیوتری انجام می دهد. از این رو باید مهارت های 5 گانه کار با کامپیوتر را بداند تا مشکلی برای کار کردن با سیستم های کامپیوتری نداشته باشد.

تسلط به زبان فارسی و واژگان آن و شیوا و روان صحبت کردن از دیگر ویژگی های یک مسئول فروش بلیط است. شما باید از تند و عجولانه حرف زدن خودداری کنید. به خوبی کلمات را بیان کرده و دستور زبان فارسی را به خوبی در جملات خود به کار ببرید.

درآمد یک کانتر فروش بلیط چقدر است؟

در صورتی که شما بخواهید به عنوان یک کارمند مسئول فروش بلیط در یک شرکت هواپیمایی استخدام شوید، حقوق اولیه شما حقوق پایه قانون کار است. این حقوق با توجه به مهارت و سابقه کار شما می تواند افزایش پیدا کند. البته بسیاری از شرکت های مسافربری برای مسئولان فروش بلیط درصدهای پورسانتی نیز در نظر می گیرند. یعنی هر چه شما بتوانید بلیط بهتری را بفروشید، در پایان ماه می توانید یک درآمد عالی و قابل توجه داشته باشید.

صداقت اصل موفقیت شما در کار

زمانی که یک شخص برای دریافت اطلاعات سفر و خرید بلیط به شما مراجعه می کند، شما باید بتوانید او را راغب به خرید کنید. این مساله به معنای دروغ گفتن و یا بزرگ نمایی کردن اطلاعات پرواز و یا سفر نیست!

به این نکته توجه داشته باشید که اگر مسافران شما بعد از پرواز از امکانات راضی نباشند و یا شما راجع به این امکانات به آن ها دروغ بگویید، بعد از سفر از بازخوردهای منفی آن ها در امان نیستید و اعتبار خود و شرکت مسافربری را زیر سوال خواهید برد. شما باید بتوانید با بیان امکانات و شرایط واقعی، درک نیازمندی های مسافر و برقراری یک ارتباط موثر با او جنبه های مختلف یک سفر و پرواز را در نظر گرفته و بهترین پیشنهاد را به او بدهید.

شغل فروش بلیط سفر مناسب چه کسانی است؟

اگر یک جا نشستن چند ساعته شما را خسته نمی کند، اگر ارتباط با مردم را دوست دارید و شخص صبور و خون گرمی هستید، این شغل می تواند همان شغلی باشد که مدت ها منتظرش بوده اید!

یک روز از زندگی فروشنده بلیط سفر

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]