سفر به جزیره کیش با کشتی – جدول قیمت 1401 + راهنمای کامل سفر

سفر به جزیره کیش با کشتی – جدول قیمت 1401 + راهنمای کامل سفر

جزیره کیش به دلیل موقعیت جغرافیایی و امکانات ویژه ای که دارد، مقصد مناسبی برای سفر به ویژه در فصول سرد سال می باشد. یکی از روش هایی که مسافران به این جزیره سفر می کنند، استفاده از خودروی شخصی می باشد. در این روش، مسافران باید مسیر دریایی تا جزیره کیش را با کشتی طی کنند. امکان حمل خودرو نیز با استفاده از لندیگراف وجود دارد که در ادامه هزینه آن از بندرهای مختلف بررسی شده است.

علاوه بر سفر با خودرو به جزیره کیش، بسیاری از افرادی که در شهرهای نزدیک به جزیره کیش قرار دارند ممکن است به دلایل مختلفی به جزیره کیش بروند. این افراد از شناورهای ویژه حمل مسافران، قایق های تندرو و یا کشتی استفاده می کنند. همچنین مسافرانی که با قطار به بندرعباس آمده اند نیز با استفاده از این شناورها به جزیره کیش می روند.

سفر به جزیره کیش با کشتی – جدول قیمت 1401 + راهنمای کامل سفر

هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی شامل هزینه های مربوط به بنزین، ورود خودرو و هزینه انتقال خودرو به جزیره می باشد. برآیند این هزینه ها و سختی های مسیر باعث می شود که بسیاری از مسافران استفاده از هواپیما را ترجیح دهند. با توجه به اینکه بیشتر مسافران این جزیره از شهر تهران می باشد و فاصله زیادی با کیش دارند، خرید بلیط هواپیما برای این مسافران، گزینه مناسب تری است. در صورتی که در رابطه با قیمت بلیط هواپیما تهران کیش نگران هستید، برخی از سایت ها هستند که اطلاعات کاملی در رابطه با قیمت بلیط در روزهای مختلف نمایش می دهند. بطور مثال با مراجعه به صفحهhttps://respina24.ir/flight/THR-KIH  می توانید نمودارهای مربوط به تغییرات نرخ پرواز تهران کیش در روزهای مختلف را مشاهده کرده و بلیط را در روزی که هزینه پایین تری دارد خریداری کنید.

هزینه سفر به کیش با کشتی

پس از اینکه با خودروی شخصی از شهرهای مختلف به شهر بندرعباس رسیدید باید خود را به سمت یکی از بنادر لنگه، چارک و یا آفتاب برسانید. برای ورود خودرو به جزیره کیش باید هزینه ورودی خودرو را نیز برای 10 روز پرداخت کنید.

سفر به جزیره کیش با کشتی – جدول قیمت 1401 + راهنمای کامل سفر

فاصله بندر چارک تا کیش

یکی از بنادری که می توان از طریق آن به جزیره کیش رفت، بندر چارک می باشد. این بندر در فاصله 33 کیلومتری کیش قرار داشته و دارای امکانات مختلف و به روزی برای انتقال خودرو به کیش دارد. این بندر دارای 15 لندیگراف و 9 شناور جهت انتقال خودور و مسافرین می باشد. این وسایل نقلیه دریایی در ساعات مشخصی از روز حرکت می کنند و دارای برنامه مشخصی می باشند.

هزینه انتقال خودرو با سرنشینان از حدود 700 هزار تومان الی یک میلیون و دویصت هزار تومان متغیر است. در صورتی که از شناورهای دریایی ویژه حمل مسافران استفاده کنید، با توجه به نوع شناور باید هزینه ای حدود 40 هزار تومان پرداخت کنید. این قیمت ها مربوط به سال 1401 می باشد.

فاصله بندر آفتاب تا کیش

بندر آفتاب نیز یکی از نزدیک ترین بنادر نزدیک به جزیره کیش بوده که حدود 17 کیلومتر است. هزینه انتقال خودرو با لندیگراف و انتقال مسافرین با شناور نیز همانند هزینه آن از بندر چارک می باشد. امکان رزرو لندیگراف به صورت اینترنتی وجود نداشته و باید به صورت حضوری بلیط آن را از مراکز مشخص در بندر خریداری کنید. همچنین بهتر است از حدود دو ساعت قبل از حرکت در بندر حضور داشته باشید.

سفر به جزیره کیش با کشتی – جدول قیمت 1401 + راهنمای کامل سفر

فاصله بندر لنگه تا کیش

بندر لنگه یکی از نزدیکترین بنادر نزدیک به کیش بوده که در فاصله 18 کیلومتری آن قرار دارد. از این بندر بیشتر در ایام نوروز برای انتقال مسافرین به کیش استفاده می شود. در این بندر نیز شناورهای متعددی وجود دارد که می توان جهت حمل خودرو و مسافرین از آن استفاده کرد.

فاصله بندرعباس تا کیش

مسافرانی که از شهرهای مختلف و از مسیر زمینی به کیش می روند، ابتدا باید با قطار یا خودرو وارد این شهر شده و سپس از مسیر دریایی به کیش بروند. با توجه به فاصله زیاد برخی از شهرها به ویژه شهرهای شمالی تر، سفر با خودرو به این جزیره هزینه زیادی را در بر می گیرد و حتی در مواقعی ممکن است با هزینه بلیط هواپیما یکسان شود. با وجود اینکه مسیر هوایی منتهی به کیش دارای پروازهای با قیمتی بالا می باشد، اما در برخی ایام به ویژه فصل بهار و تابستان با رزرو پرواز چارتر ارزان هزینه کمتری برای بلیط پرداخت می کنید.

شهر بندرعباس به عنوان یکی از کلان شهرهای نزدیک جزیره کیش در  فاصله 310 کیلومتری آن قرار داشته و مسافران زیادی از این شهر به کیش می روند. برای سفر از بندرعباس به کیش، می توانید از مسیر دریایی و هوایی استفاده کنید. بندرعباس دارای فرودگاه می باشد که پروازهای مختلفی به شهرهای مختلف از جمله کیش دارد. فاصله هوایی بندرعباس تا کیش حدود یک ساعت و فاصله دریایی حدود 4 ساعت می باشد.

سفر با کشتی از بندرعباس به کیش

به منظور سفر از بندرعباس به کیش با استفاده از کشتی باید به بندر پل یا خمیر رفته و از آنجا با استفاده از شناورها می توانید به جزیره قشم و سپس به کیش بروید. البته این مسیر طولانی بوده و بهتر است از مسیر زمینی ابتدا به بندر چارک یا آفتاب رفته و از آنجا به کیش بروید. فاصله بندرعباس تا بندر چارک حدود 289 کیلومتر می باشد. قیمت بلیط بندرعباس به کیش با کشتی در صورتی که از بندر چارک بروید همان قیمت های ذکر شده در قسمت بالا است.

سفر به جزیره کیش با کشتی – جدول قیمت 1401 + راهنمای کامل سفر

قوانین کیش در رابطه با تردد خودرو

حال که از انتقال خودرو و سفر با کشتی به جزیره کیش صحبت کردیم، بد نیست که در مورد قوانین کیش در رابطه با رانندگی نیز به چندین نکته اشاره کنیم. قوانین بخصوصی در رابطه با موارد مختلف از جمله رانندگی، به منظور حفظ نظم در جزیره تدوین شده است.

- ورود برخی خودروها مانند پراید، پیکان، ROA و مینی بوس و خودروهای فرسوده به جزیره ممنوع می باشد.

- بوق زدن در تمام نقاط جزیره ممنوع می باشد.

- سرنشینان خودرو باید از کمربند ایمنی استفاده کنند.

- ظاهر خودروها در این جزیره مهم بوده و مسافران باید خودرو را قبل از ورود به جزیره به کارواش ببرند. خودروهای کثیف در جزیره کیش با جریمه روبه رو خواهند شد.

- قبض های جریمه که در کیش برای خودروها صادر می شود تنها در این جزیره قابل پرداخت می باشد و باید قبل از خروج آن را پرداخت کنید.

- حداکثر سرعت مجاز در تمامی مسیرهای کیش، 60 کیلومتر بر ساعت می باشد.

سفر به جزیره کیش با کشتی – جدول قیمت 1401 + راهنمای کامل سفر

نکاتی در مورد سفر به کیش با کشتی

سفر دریایی به ویژه برای کسانی که برای اولین بار سوار کشتی می شوند، ممکن است با مشکلاتی همراه باشد. توصیه می کنیم قبل از استفاده از کشتی، نکات زیر را رعایت کنید تا با مشکل پیش بینی نشده ای روبه رو نشوید.

- قبل از سفر با کشتی پرخوری نکنید. به دلیل ماهیت متفاوت سفر دریایی ممکن است بر اثر تلاطم های کشتی دچار حالت تهوع شوید. توصیه می کنیم قبل از سفر با کشتی، قرص ضد تهوع مصرف کنید.

- نکات ایمنی هنگام سوار شدن و هنگامی که در طول سفر هستید را رعایت کنید. از دویدن روی کشتی خودداری کرده و خم شدن به سمت دریا پرهیز کنید.

- سعی کنید وسایل ضروری را همراه خود داشته باشید زیرا نمی توانید به قسمت بار دسترسی داشته باشید.

سفر به جزیره کیش با کشتی – جدول قیمت 1401 + راهنمای کامل سفر

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]