‌پارک ژوراسیک مشهد؛ سفر به عصر دایناسورها در دل مشهد

‌پارک ژوراسیک مشهد؛ سفر به عصر دایناسورها در دل مشهد

احتمالا شما هم افراد زیادی را دیده‌اید که به دایناسورها علاقه زیادی دارند و دلشان می‌خواده درباره آن‌ها اطلاعات زیادی به‌دست بیاورند؛ اصلا هم ربطی به سن‌وسال و جنسیت ندارد. شاید هم خودتان از آن‌دسته افرادی هستید که در زمان مودکی آرزو می‌کردید کاش می‌شد دوباره دایناسورها را دید و آن‌ها را بهتر شناخت.

اما خبر خوب این است که امروز، در سراسر دنیا می‌توانید ژوراسیک‌پارک‌هایی را ببینید که تلاش می‌کنند آرزوی کودکی شما را به واقعیت تبدیل کنند. و به شما اجازه می‌دهند که در کنار دایناسورها بایستید، به آن‌ها دست بزنید و با آن‌ها عکس یادگاری بگیرید.

اگرچه تعداد این پارک‌های جذاب، در سراسر دنیا چندان زیاد نیست. اما ما ایرانی‌ها می‌توانیم در مشهد و تهران، نمونه‌های نسبتا موفقی از پارک‌های ژوراسیک را ببینیم و اطلاعات بیشتری درباره بزرگ‌ترین و اسرارآمیزترین موجوداتی که روی کره زمین زندگی کرده‌اند، به‌دست بیاوریم.

‌پارک ژوراسیک مشهد؛ سفر به عصر دایناسورها در دل مشهد

ما در این مقاله قصد داریم با کمک شرکت خدمات گردشگری یوتراوز، همراه شما به ژوراسیک‌پارک مشهد برویم و آن‌را بهتر بشناسیم. یوتراوز یک سیستم خرید یک‌پارچه بلیط هواپیما، قطار و رزرو هتل است که به شما کمک می‌کند با چند کلیک ساده و با تضمین بهترین قیمت، بلیط خودتان را تهیه کرده یا اتاقتان را در هر شهری از ایران که می‌خواهید، رزرو کنید.

وقتی درباره سادگی خرید از یوتراوز صحبت می‌کنیم منظورمان این است که فرض کنید می‌خواهید برای یک سفر تفریحی به مشهد بروید. اولین‌کاری که بعد از خرید بلیط یا تصمیم به سفر با اتومبیل شخصی خودتان، باید انجام دهید، رزرو هتل است. حالا تصور کنید که وارد صفحه رزرو هتل ضیافت‌الزهرا در مشهد شده‌اید. در این صفحه می‌توانید همه اطلاعاتی که برای رزرو اتاق در این هتل نیاز دارید را ببینید و درباره آن تصمیم بگیرید.

پس اگر شما هم می‌خواهید درباره یکی از جدیدترین جاذبه‌های گردشگری مشهد، اطلاعات بیشتری داشته باشید یا این‌که دلتان می‌خواهد بیشتر با دنیای دایناسورها آشنا شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

معرفی پارک ژوراسیک‌ مشهد

پارک ژوراسیک مشهد، فعالیت خودش را در بهار 1401 به‌صورت رسمی آغاز کرده و از آن‌روز تا کنون، میزبان گردشگرانی است که برای تجربه قدم زدن در عصر دایناسورها، به این پارک جذاب و هیجان‌انگیر، سر می‌زنند. ژوراسیک‌پارک مشهد در زمینی به مساحت 2 هکتار و در دل باغ گیاه‌شناسی مشهد افتتاح شده است.

بنابراین، وقتی در این پارک قدم می‌زنید، می‌توانید درست چندمتر آن‌طرف‌تر به تماشای گل‌ها و گیاهان کم‌یابی هم بروید که در مشهد، به زیباترین شکل ممکن، نگه‌داری می‌شودند و خودشان هم یکی از زیباترین و جالب‌ترین جاهای دیدنی مشهد به‌شمار می‌آیند.

در پارک ژوراسیک مشهد، می‌توانید بیش از 30 نوع دایناسور و موجودات ماقبل تاریخ را ببینید که به بهترین شکل ممکن، شبیه‌سازی شده و حتی صحبت می‌کنند. ضمن این‌که دکور زیبای این پارک هم یکی از آن‌ چیزهایی است که می‌توانید در این گردش جذاب علمی، توجه شما را به خودش جلب کند.

‌پارک ژوراسیک مشهد؛ سفر به عصر دایناسورها در دل مشهد

آدرس و اطلاعات پارک ژوراسیک‌ مشهد

ژوراسیک‌پارک مشهد، در بلوار جمهوری و حدفاصل فرودگاه مشهد تا پل غدیر، قرار گرفته است؛ که برای دسترسی به آن می‌توانید از وسایل نقلیه‌عمومی هم استفاده کرده و خودتان را به پارک ژوراسیک برسانید.

البته همان‌طور که گفتیم، پارک ژوراسیک مشهد، در دل باغ گیاه‌شناسی قرارگرفته و شما در زمان ورود به این مجموعه با تابلوی باغ گیاه‌شناسی مواجه خواهیدشد. پس در ابتدا باید خودتان را به آدرسی که گفتیم برسانید. سپس وارد مجمنوعه باغ گیاه‌شناسی شده و بعد از چند متر پیاده‌روی، خودتان را به پارک ژوراسیک مشهد برسانید.

برای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی هم راه‌های مختلفی وجود دارد که به مبدأ حرکت شما وابسته است و نمی‌توانیم همه آن‌ها را بازگو کنیم. اما برای این‌که بتوانید مسیر خودتان را راحت‌تر طراحی کنید، ما تلاش کردیم تا مسیر استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی برای رسیدن به پارک ژوراسیک مشهد را از یک نقطه پرتردد شهر، بررسی کنیم.

دسترسی به ژوراسیک‌پارک مشهد، از میدان آزادی

میدان آزادی مشهد یا همان میدان پارک ملت، یکی از پرترددترین و کلیدی‌ترین نقاط مشهد است که دسترسی شما به بسیاری از محله‌های شهر مشهد را راحت می‌کند. علاوه‌براین، قرارگرفتن در مسیر خط یک مترو مشهد هم این امکان را برای شما فراهم کرده تا با استفاده از آن بتوانید در عرض چنددقیقه از یک‌طرف شهر به طرف دیگر بروید.

اگر بخواهید از میدان آزادی به سمت پارک ژوراسیک مشهد حرکت کنید، باید سوار خط یک قطارشهری مشهد شده و خودتان را به ایستگاه غدیر برسانید. وقتی در ایستگاه غدیر از قطار خارج شوید، دو راه پیش‌روی شما قرار می‌گیرد که در یکی از آن‌ها باید مسیر حدود 900 متری را به سمت پارک ژوراسیک پیاده‌روی کنید. و در مسیر دیگر می‌توانید خودتان را به انتهای خیابان فدائیان اسلام برسانید و از آن‌جا با اتوبوس خط 8 و بعد از گذراندن تنها یک ایستگاه، در خیابان پروین اعتصامی از اتوبوس پیاده شده و به سمت ژوراسیک‌پارک مشهد، پیاده‌روی کنید (حدودا 500 متر).

‌پارک ژوراسیک مشهد؛ سفر به عصر دایناسورها در دل مشهد

ساعت بازدید از ژوراسیک‌پارک مشهد

برای بازدید از پارک ژوراسیک مشهد، می‌توانید در تمام روزهای هفته از ساعت 9 صبح تا 12 شب، خودتان را به این مجموعه برسانید تا از پارک ژوراسیک و باغ گیاه‌شناسی مشهد بازدید کنید.

قیمت بازدید از ژوراسیک‌پارک مشهد

برای بازدید از مجموعه باغ گیاه‌شناسی مشهد باید در ابتدای ورودتان مبلغ 10هزار تومان را به‌عنوان هزینه ورودی پرداخت کنید. با این مبلغ می‌توانید به همه جاهای دیدنی باغ گیاه‌شناسی سر بزنید. اما باید به این موضوع هم توجه کنید که هزینه ورودی پارک ژوراسیک را باید جداگانه و در زمان ورود به پارک پرداخت کنید.

بر همین اساس، وقتی از ورودی‌های باغ گیاه‌شناسی عبور کردید و می‌خواستید وارد ژوراسیک‌پارک شوید، باید مبلغ 50هزار تومان را برای خرید بلیط پرداخت کنید و بعد از آن به تماشای دایناسورهای سخن‌گوی پارک ژوراسیک مشهد بروید.

‌پارک ژوراسیک مشهد؛ سفر به عصر دایناسورها در دل مشهد

سخن پایانی

حالا که با پایان این مقاله رسیدیم، متوجه شده‌اید که پارک ژوراسیک، به‌عنوان یکی از جدیدترین جاهای دیدنی مشهد، می‌تواند میزبان خوبی برای یک تفریح خانوادگی در کنار عزیزانتان باشد.

بعد از گردش در پارک هم می‌توانید به رستوران‌های باغ گیاه‌شناسی مراجعه کرده و با صرف یک‌وعده شام لذیذ در این رستوران‌ها، خاطره بازدید از پارک ژوراسیک مشهد را برای همیشه در ذهن خود و عزیزانتان، ماندگار کنید. ضمن این‌که پیشنهاد می‌کنیم حتما چند دقیقه‌ای را هم به تماشای گیاهان و تزئینات باغ گیاه‌شناسی اختصاص بدهید تا زیبایی بی‌نظیر آن‌ها، روح شما را نوازش دهد.

‌پارک ژوراسیک مشهد؛ سفر به عصر دایناسورها در دل مشهد

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]