جاهای دیدنی درگهان قشم

جاهای دیدنی درگهان قشم

جاهای دیدنی درگهان قشم

درگهان شهری در جنوب ایران و استان هرمزگان است که جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بسیاری داردشهر درگهان در بیست کیلومتری شهر قشم واقع شده است و از گذشته‌های دور به عنوان مرکز تجاری جزیره قشم محسوب می‌شوددرگهان مرکزهای تجاری و مشهور متعددی دارد که مسافران بسیاری برای دیدن و خرید کردن از آن‌ها به این شهر سفر می‌کنندمردم درگهان مردمی بسیار مهربان و خونگرم هستند، که به مهمان‌نوازی آن‌ها در بین اهالی جزیره قشم شهرت دارد.

دین مردم بندر درگهان اسلام است و بیشتر مردم آن اهل تسنن هستندمساجد بسیاری برای مردم اهل تسنن و یک مسجد برای مردمی که شیعه هستند در این شهر وجود دارداز جاذبه‌های طبیعی درگهان قشم که بسیاری از مردم برای دیدن آن می‌روند تماشای طلوع و غروب خورشید از روی اسکله قدیمی این شهر زیبا استبندر درگهان قشم علاوه‌بر جاذبه‌های طبیعی مرکزهای تجاری بسیاری دارد که در ادامه تعدادی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم و شما می‌توانید با تور داخلی به آن سفر کنید و تجربه گردش و خرید از یکی از بهترین بنادر ایران را داشته باشید.

جاهای دیدنی درگهان قشم

جزایر ناز از عجایب هفتگانه قشم

جزایر ناز جزایری هستند که در نزدیکی سواحل شرقی جزیره قشم قرار گرفته‌اندنام دیگر جزایر ناز جزایر دو گردَه هست که مردم محلی به این نام آن را صدا می‌کنند.

دلیل نام‌گذاری این جزایر به دو گردَه این است که نیمی از روز در آب است و بقیه روز را به خشکی متصل می‌شودجزایر نازی را زمانی که سطح آب بالاست فقط از جزیره قشم می‌توان دید و در زمانی که سطح آب پایین می‌آید می‌توان راه باریکی را از ساحل تا این دو جزیره دید که می‌توانید با پیاده‌روی به آن برسیددر این جزیره کسی سکونت ندارد و فقط تعدادی سایه‌بان و انبار برای ماهیگیران محلی وجود دارد.

جاهای دیدنی درگهان قشم

جنگل حرا جاذبه ای در تنگه خوران

جنگل حرا جنگلی است که فقط درختان حرا در آن وجود دارنددرخت حرا درختی تا متری است که در آب‌های شور زندگی می‌کندجنگل حرا در دریا و آب شور قرار گرفته است و خاصیت تصفیه‌ای دارد و زمانی که آب دریا بالا می‌آید بخش شیرین آب دریا را جذب و نمک آن را دفع می‌کند.

این جنگل دریایی زیبا حدود 200 کیلومتر مربع وسعت دارد و بین جزیره قشم و بخشی از استان هرمزگان قرار گرفته استجنگل‌های حرا انواع گوناگون آبزیان، پرندگان و دوزیستان را دارد که از پرنده‌های این جنگل می‌توان به مرغ ماهی‌خوار یا حواصیل، لک لک و مرغ سقا اشاره کرد.

جاهای دیدنی درگهان قشم

جزیره هنگام از شگفتی های جنوب ایران

جزیره هنگام در مجاورت جزیره قشم قرار دارد و بدلیل وجود دلفین‌ها در نزدیکی جزیره شهرت پیدا کرده استبرای دیدن دلفین‌ها اگر اوایل صبح به دریا بروید می‌توانید آن‌ها را ببینید.

ساحل نقره‌ای جزیره هنگام از دیگر جاذبه‌های طبیعی درگهان است که در هنگام شب زمانی که امواج دریا به ساحل می‌رسند با ذرات نورانی آمیخته می‎‌شوند و نوری خیره کننده در ساحل بوجود می‌آورندعلت نورانی بودن ساحل این جزیره وجود فیتوپلانکتون‌های دریایی است که در کنار ساحل قرار دارنددر جزیره هنگام کوه‌های قرمز رنگی وجود دارد که به گلک معروف است و در صنعت سنگ‌های تزئینی از آن‌ها استفاده می‌کنندمردم جنوب کشور از این خاک قرمز رنگ برای تهیه نوعی غذا که نام آن سوراغ است استفاده می‌کنند.

غار نمکدان قشم؛ طولانی ترین غار نمکی جهان

غار نمکدان قشم غاری به طول 6600 متر است که طولانی‌ترین غار نمکی دنیا است و در جنوب غربی قشم قرار گرفته استاین غار بدلیل جمع شدن آب دریا در گسل‌ها تشکیل شده استشما می‌توانید با تور قشم لحظه آخری با هزینه‌ای کمتر از هزینه‌ی تورهای عادی به قشم سفر کنید و از جاذبه‌‌های دیدنی آن دیدن کنید.

جاهای دیدنی درگهان قشم

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]