با این روش‌ها ارزانترین بلیط هواپیما را برای کودک خود خریداری کنید

با این روش‌ها ارزانترین بلیط هواپیما را برای کودک خود خریداری کنید

زمانی که با کودک خود سفر می کنید، همه چیز دچار تغییر می شود. حتی بلیط هواپیما! به طور معمول تغییراتی در قیمت بلیط هواپیما کودک وجود دارد. شما شاید بخواهید با دو کودک خود به سفر بروید، در صورتی که بخواهید برای همه ی آن ها با نرخ بلیط های بزرگسال  بلیطی بخرید، هزینه بسیار زیادی را باید برای سفر بپردازید. این موضوع یکی از مواردی است که می خواهیم در این مطلب مورد بررسی قرار بدهیم و مشخص کنیم چگونه می توانید بلیط هواپیما ارزان برای کودک و نوزاد خود تهیه کنید.

با این روش‌ها ارزانترین بلیط هواپیما را برای کودک خود خریداری کنید

محدوده سنی کودک برای خرید بلیط هواپیما ارزان

محدوده سنی مسافرین و صندلی ای که اشغال می کنند روی قیمت بلیط ارزان تاثیرگزار است. مسلما برای یک کودک که در آغوش والدین قرار می گیرد و هیچ صندلی را اشغال نکرده باید نسبت به فردی که بزرگسال است بلیط هواپیما ارزان تری ارائه شود. در تعیین قیمت بلیط هواپیما برای افراد مختلف، کودکان در رنج سنی 2 تا 12 سال قرار داشته و نوزادان نیز کمتر از 2 سال سن دارند. قیمت بلیط برای این گروه های سنی متفاوت بوده ارزانترین بلیط هواپیما مربوط به نوزادان می باشد که معمولا یا رایگان بوده و یا هزینه خیلی کمی دارد. پس اگر در طول سفر کودک همراه خود دارید، برای خرید بلیط هواپیما ارزان بهتر است با قوانین مربوط به بلیط کودکان در ایرلاین های مختلف آشنا شوید.

تفاوت قیمت بلیط هواپیما ارزان برای کودک و بزرگسال

قیمت بلیط هواپیما کودک 2 تا 12 سال با قیمت بلیط های بزرگسال دارای تفاوت هستند. این تفاوت قیمتی بسته به نرخ شناسه بلیط کاملا متفاوت است. برخی ایرلاین ها هستند که برای کودکان بر اساس میزان شلوغی سفر و روز و زمان آن نرخ شناسه مخصوصی ایجاد می کنند. اما به طور معمول بلیط هواپیما ارزان کودک حدود 80 درصد و در برخی اوقات تا 30 درصد نرخ بلیط یک بزرگسال است. البته این قیمت ها به ایرلاین و شناسه نرخی بستگی دارد و گاهی به دلیل ارزان بودن بلیط شناسه نرخی در بلیط های چارتری، قیمت بلیط های هواپیما کودک و بزرگسال با هم تفاوتی پیدا نمی کنند.

 در ادامه نرخ بلیط هواپیما ارزان کودک در ایرلاین های مختلف نسبت به بهای بزرگسالان را ذکر کرده ایم:

  1. ایرلاین زاگرس: 70% بهای بزرگسال
  2. ایرلاین وارش: 75% بهای بزرگسال
  3. ایرلاین قشم ایر: 55% بهای بزرگسال
  4. ایرلاین معراج: 75.24% بهای بزرگسال
  5. ایرلاین آسمان: 50.4% بهای بزرگسال
  6. ایرلاین ماهان: 75% بهای بزرگسال
  7. ایرلاین سپهران: 85% بهای بزرگسال
  8. ایرلاین ایران ایر: این ایرلاین بلیط کودک را رایگان ارائه می دهد.
  9. کیش ایر: نرخ بلیط کودک 50% بزرگسال و نرخ بلیط نوزاد کمتر از 10% بلیط بزرگسال

10.ایرلاین کاسپین: 20% بهای بزرگسال

نکته: شما به ازای خرید هر بلیط بزرگسال مجاز به خرید یک بلیط کودک هستید و این موضوع به این معنی است که باید برای هر کودک در هواپیما یک فرد بزرگسال حاضر باشد.

با این روش‌ها ارزانترین بلیط هواپیما را برای کودک خود خریداری کنید

بلیط هواپیما ارزان کودک بدون والدین

 این هم موضوعی است که در ایرلاین های مختلف قوانین مختلفی دارد. معمولا ایرلاین ها اجازه تنها سفر کردن را به کودکان نمی دهد و از فروش بلیط به یک کودک بدون بزرگسال خودداری می کنند. اما در برخی ایرلاین ها بلیط هواپیما ارزان برای کودکان بالای 5 سال با یک رضایت نامه از سمت والدین قابل خریداری است. ایرلاین قطر از ایرلاین هایی است که با ارائه رضایت نامه به کودکان بالای 5 سال بلیط ارائه می دهد. معمولا قوانینی در خرید بلیط کودکان وجود دارند. این قوانین عبارتند از:

  1. بلیط هواپیما کودک باید حداقل 48 ساعت قبل از پرواز برای او صادر شود.
  2. باید حداقل 2 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشید تعهد نامه و انجام امور مربوط به پذیرش را انجام دهید.
  3. مهماندار ارشد در هواپیما مراقب کودک شما است و باید تمامی حواس خود را به کودک شما دهد.
  4. در صورتی که کودک توسط اقوام درجه 1 تحویل به فرودگاه نشد و اقوام او آن را تحویل دادند، باید یک نامه با رضایت نامه رسمی والدین و سرپرستین کودک به همراه خود داشته باشند
  5. کودک باید بداند و توسط شما توجیه باشد که بدون اجازه مهماندار در فرودگاه مقصد از هواپیما خارج نشود.
  6. در صورتی که کودک خود را بدون هیچ بزرگسالی به هواپیما و کادر مهمانداران می سپارید بدانید که هزینه بلیط او برابر با هزینه بلیط یک بزرگسال محاسبه می شود.
با این روش‌ها ارزانترین بلیط هواپیما را برای کودک خود خریداری کنید

نرخ بلیط هواپیما ارزان کودک و نوزاد در سفرهای خارجی

خرید بلیط در پرواز خارجی نیز همانند پرواز داخلی برای کودکان و نوزادان ضرورت دارد. غیر از این نرخ بلیط هواپیما ارزان برای کودکان نرخ مشخصی نداشته و باز هم متغیر است اما به طور عمومی می توان گفت که نرخ این بلیط ها نیم بها می باشد و قیمت بلیط نوزاد در ایرلاین های خارجی نیز 10 درصد بلیط بزرگسال است.  برخی ایرلاین ها در پرواز خارجی اجازه نشستن نوزاد بر روی پای مسافر را نمی دهند و باید نوزاد نیز بر روی صندلی بنشیند که در این صورت باید برای نوزاد نیز بلیط تهیه کنید.

بلیط هواپیما ارزان کودکان در پروازهای چارتری

در بلیط های چارتر در ابتدا باید دقت کنید که چه موضوعی برای شما اهمیت دارد. اگر شما به موضوع خرید بلیط ارزان هواپیما فکر می کنید باید در نظر داشته باشید که نرخ بلیط هواپیما برای کودکان و بزرگسالان در پروازهای چارتری یکسان است و ترجیحا اگر با کودک خود به سفر می روید برای خرید بلیط هواپیما ارزان باید به دنبال خرید بلیط سیستمی باشید. در بلیط های سیستمی نرخ بلیط کودکان همانطور که گفته شد به صورت 50 درصد از نرخ بلیط بزرگسال می باشد. بلیط نوزاد در پروازهای چارتری رایگان بوده و گزینه خوبی برای سفر می باشد.

سرگرمی های کودکان در هواپیما

پس از خرید بلیط هواپیما ارزان، مهم ترین مسئله سرگرمی کودک در طول پرواز است. معمولا ایرلاین ها در مورد این موضوع قوانین و خدمات مختلفی دارند. در این برنامه ها به این موضوع دقت می کنند که سر و صدای کودک باعث اذیت و آزار مسافرین دیگر نشود و هم کودکان از سفر خود لذت ببرند. در هواپیماها بازی ها طوری انتخاب می شوند که برای کودکان جنبه آموزشی و افزایش مهارت های آنان را در بر داشته باشد. در ایرلاین های داخلی هم معمولا امکانات مختلفی برای کودکان در نظر گرفته می شود. همچنین می توانید برای سرگرمی کودک، اسباب بازی دلخواه او را در کابین همراه داشته باشید.

با این روش‌ها ارزانترین بلیط هواپیما را برای کودک خود خریداری کنید

در بازی هایی که برای کودکان قرار داده شده معمولا اسباب بازی، دفترنقاشی، مداد رنگی و کتاب هایی مربوط به سن آنان فراهم می شود. علاوه بر این برای برنامه غذایی نیز، شرکت های هواپیمایی مختلف معمولا سیاست های متفاوتی دارند. اما برخی از ایرلاین ها منوی مخصوصی را به عنوان غذای کودک در نظر می گیرند و سعی می کنند ترجیحا غذاهایی باشد که بیشتر کودکان به آن ها علاقه دارند.

با این روش‌ها ارزانترین بلیط هواپیما را برای کودک خود خریداری کنید

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]