خرید گز عمده از کارخانه یا شرکت پخش، کدوم بهتره؟

خرید گز عمده از کارخانه یا شرکت پخش، کدوم بهتره؟

چکیدهاگر فروشگاه آجیل فروشی یا شیرینی فروشی دارید یا مدیر یک شرکت بازرگانی هستید. مشکلاتی برای خرید گز اصفهان از شرکت های پخش دارید. شاید تصمیم گرفته بودید مستقیم از کارخانه گز تازه خریداری کنید اما اطلاعی از نحوه این کار نداشتید. در این مقاله مقایسه ای بین خرید گز از کارخانه و شرکت پخش خواهیم داشت.

اگر شما صاحب یک فروشگاه خشکبار یا شیرینی فروشی هستید، یا حتی، شرکت بازرگانی دارید، بار ها از خرید گز اصفهان، از شرکت های پخش پشیمون شدید. چه کسی دوست دارد گزی بخرد که تازه نیست و از قیمت کارخانه گرون تر است؟ از طرفی یک شرکت پخش. تمام محصولات یک کارخانه را ندارد و شما محبور هستید. از بین محصولاتی که دارد انتخاب کنید. گز اصفهان همیشه جز پر فروش ترین شیرینی های ایرانی. هم برای مشتری های داخلی و هم مشتری های خارجی بوده است.پس چه بهتر که برای رضایت مشتری های خودتون از گز تازه استفاده کنید. در این مقاله ابتدا چالش های خرید گز به صورت غیر مستقیم را بررسی میکنیم سپس برای خرید عمده گز، مستقیم از کارخانه شما را راهنمایی میکنیم.

خرید گز عمده از کارخانه یا شرکت پخش، کدوم بهتره؟

چالش های خرید از واسطه:

خرید از واسطه یا شرکت های پخش همیشه محدودیت هایی دارد.البته. اینکه شما برای خرید تعداد محصول زیادی فقط با یک نفر سر و کار دارید جذاب است اما نقص هایی هم دارد که در ادامه به آن ها اشاره میکنیم.

تازه نبودن محصول:

تعدادی از شرکت های پخش. از کارخانه درخواست میکنن که تاریخ تولید محصول را 1 ماه دیرتر چاپ کند تا موقع فروش محصول به مغازه دار ها مشکلی نداشته باشد. از طرفی خیلی از کارگاه های تولید گز. مقداری محصول به صورت دپو شده در انبار دارند که موقع سفارش شرکت پخش. تازه تاریخ تولید میخورد. ولی محصول تازه تولید نیست.شاید این برای شما اهمیتی نداشته باشد. اما برای رضایت مصرف کننده نهایی. که مشتری شماست. مهم است.یک محصول خوب و گرون قیمت مثل گز. میتواند مشتری وفادار زیادی برای شما به همراه بیاورد و یک گز بی کیفیت میتواند اون دسته از مشتری ها را از خرید دوباره در مجموعه شما منصرف کند.

 

قیمت بالاتر نسبت به کارخانه:

واضحه. زمانی که شما دارین از شخصی به عنوان واسطه خرید میکنین اون شخص مقداری سود و مارجین برای خودش در نظر میگیره و محصول را برای شما ارسال میکنه.اما زمانی که مستقیم از کارخانه و بدون واسطه خرید میکنین از قیمت. خیالتون راحته.

 

3.نبود گارانتی کیفیت و برگشت محصول:

زمانی که شما مسقتیم از کارخانه محصولی را خریداری میکنید. کارخانه تولیدی در قبال محصول شما مسئول است و اگر شما به هر نحوی از کیفیت محصول رضایت نداشتید. میتوانید محصول را برگشت بزنید. از طرفی حتما تجربه فروش نرفتن محصولات مخصوصا شیرینی های سنتی را داشته اید.در این صورت تعداد کمی از شرکت های پخش. محصول را از شما پس گرفته و پول شما را بهتون برمیگردونن. اما کارخانه تولیدی همیشه، نهایتا با کسر مبلغی محصول شما رو پس میگیره.

خرید گز عمده از کارخانه یا شرکت پخش، کدوم بهتره؟

4.ارسال کند تر:

وجود واسطه در فرایند سفارش شما تاخیر ایجاد میکند.شما فرض کنید تصمیم دارید از اصفهان به مشهد سفر کنید.اگر مستقیم با هواپیما باشید 1 ساعته میرسید اما اگر قرار باشد ابتدا به تهران رفته. سپس از تهران به مشهد بروید حداقل زمان تلف شده شما 2 برابر میشود.سفارش مستقیم از کارخانه مخصوصا در مناسبت هایی مثل نوروز و یلدا که شما با از دست دادن هر روز بخش زیادی از فروش خودتان را از دست میدهید واقعا به کمک شما می آید.

برای سفارش عمده گز،چاره چیست؟

شما برای سفارش مستقیم گز از کارخانه چندین مسیر دارید.میتوانید شماره تولیدی برند های مختلف را از گوگل تهیه کنید و خدمات آن ها. مثل قیمت. نشان استاندارد. برگشت محصول. نحوه پرداخت و تسویه. سرعت آماده سازی و ارسال را بررسی کنید تا بهترین برند را با توجه به نیاز و نوع مشتری هایی که دارید انتخاب کنید.اما توجه داشته باشید در سال 1401 فقط 6 برند گز و سوهان ایران نشان استاندارد دارند و بقیه از سمت اداره استاندارد تایید نشدن.برای شرکت های بازرگانی و شرکای خارجی وجود استاندارد ایران و استاندارد هایی مانند iso9001 واجب و الزامی است.

خرید گز عمده از کارخانه یا شرکت پخش، کدوم بهتره؟

بهترین برند گز ایران در سال 1401:

رقابت در بهترین بودن همیشه وجود دارد.نمیشود لقب بهترین رستوران شهر یا بهترین مارک لباس را تا ابد به برند خاصی داد. با گذشت زمان و تغییر مدیریت و تصمیم گیری ها. این بهترین ها تغییر میکند.برای تعیین بهترین گز اصفهان. هر سال از معیاری به اسم PRPS استفاده میشود. این معیار که از سمت معاونت غذا دارو و بازرسی های سالانه اندازه گیری میشود فاکتور های مختلفی مثل : کیفیت محصول. استاندارد بودن درصد پسته. رضایت مشتری. بسته بندی. بهداشت و تکنولوژی خط تولید را شامل میشود.در سال 1401 فقط 6 برند توانستند امتیاز بالای 180 در معیار PRPS را کسب کنند که در این بین گز شاهکار(گز اصلی بلداجی) با امتیاز 186.2 استاندارد ترین کارخانه تولیدی گز ایران معرفی شد.گز شاهکار در گذشته به گز بلداجی معروف بوده. ولی اعتبار آن با ظهور برند های تقلبی آسیب دید.در سال 1395 اسم خود را به شاهکار تغییر داد تا دیگر کسی با اسم بلداجی اصلی سودجویی نکند .گز شاهکار در سال 1353 توسط حاج احمد طهماسبی تاسیس شد و امروزه تنها کارخانه گز ایران با استاندارد بین المللی ISO22000 است.

افتخارات گز شاهکار:

گز شاهکار در 218 فروشگاه سطح ایران به فروش میرسد و در کشور های کانادا،آلمان و سوئیس نمایندگی فروش دارد.گز شاهکار در سال 1395 و 1396 تولید کننده برتر سازمان غذا دارو شناخته شد و به عنوان تولید کننده برتر در شانزهدمین و هجدهمین جشنواره بین المللی شیرینی شکلات معرفی شد.این شرکت 34 مدل گز با بسته بندی ها و وزن های مختلف را به صورت فله ای و بسته بندی تولید میکند.

برای اخذ نمایندگی و اطلاعات بیشتر در زمینه خرید عمده گز شاهکار روی این لینک کلیک کنید.

خرید گز عمده از کارخانه یا شرکت پخش، کدوم بهتره؟

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]