کاشت نهال در میاندوآب برای نجات دریاچه ارومیه

کاشت نهال در میاندوآب برای نجات دریاچه ارومیه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میاندوآب گفت: 84 هکتار از منطقه عملیاتی احیاء دریاچه ارومیه در شهرستان میاندوآب، تحت کاشت نهال قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان‌غربی، احمد خوش‌نژاد گفت: خوشبختانه با تلاش‌های مستمر در حوزه تحت پوشش پروژه اجرایی احیاء دریاچه ارومیه در منطقه آغداش شهرستان میاندوآب 12 هزار و 500 اصله بوته گیاهی در سطح 84 هکتارکاشت شد.
وی افزود: هدف از این طرح مقابله با بروز گرد و غبار و تشکیل کانون‌های ریزگرد در منطقه است که در این پروژه با ایجاد چاله‌هایی به عمق 60 سانتیمتر این بوته‌ها کاشت شده اند و با آزمایشات انجام شده بوته‌های کاشت شده از گونه‌های مقاوم به شرایط منطقه هستند.
خوش‌نژاد ادامه داد: برای این عملیات یک هزار و یکصد میلیون ریال (1100میلیون ریال) اعتبار تخصیص یافته که امیدواریم اعتبارات این بخش به‌صورت متناوب تزریق و روند اجرایی آن تسریع داشته باشد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میاندوآب خاطرنشان کرد: در 2000 هکتار از عرصه‌های حوزه دریاچه ارومیه در شهرستان میاندوآب نیز پروژه‌های احیائی از جمله فعالیت‌های کنتور فارو و پیتینگ عملیاتی شده و در حال حاضراین منطقه به صورت حفاظت و قرق نگهداری می‌شود.
کاشت نهال در میاندوآب برای نجات دریاچه ارومیه

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]