آغاز فصل گردشگری در ریگان

آغاز فصل گردشگری در ریگان

شهرستان ریگان یکی از شهرستان‌های شرقی استان کرمان است که دارای جاذبه‌های منحصر به‌فردی است و این جاذبه‌ها موجب ایجاد آرامش برای گردشگران می‌شوند.
کارشناسان بر این باور هستند که خارج شدن از منزل در پایان هفته و راهی طبیعت شدن خستگی یک روز کار و تلاش را از وجود انسان خارج می‌کند، اما در شرق کشور مکانی نهفته است که با دیدن آن از فواصل دور آرامش چندانی به انسان دست می‌یابد و نزدیک شدن به آن جاذبه منحصر به‌فرد انسان را محو خود می‌کند
این روزها از تپه‌های شنی ریگان زیاد شنیده و از ویژگی درمانی ورزشی و... آن مطالب زیادی مطرح شده است، اما در این میان ایجاد آرامش در این مکان از دیگر خواص این تپه‌های شنی است.
افراد زیادی این روزها به دلیل شرایط آب و هوایی این منطقه را برای ایجاد آرامش انتخاب می‌کنند، این منطقه به دلیل منحصر به‌فرد بودن خود در آینده‌ای نه‌چندان دور به شهر آرامش تبدیل شده و گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.
یکی از گردشگران حاضر در منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان گفت: آرامشی که در این منطقه حاکم است، خستگی کار و تلاش را از وجود ما بیرون می‌کند و یک آرامش روحی روانی خاصی به انسان دست می‌دهد.
فردین حشمتی یکی از پزشکان منطقه به خبرنگار فارس گفت: آرامشی که در این منطقه حکمفرماست، در هیچ جا به انسان دست نمی‌دهد و با یک روز سفر در کویر و مشاهده چنین مناظر بدیع و چشم‌اندازها آرامش روحی و روانی در انسان ایجاد می‌شود
فرماندار ریگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این شهرستان دارای جاذبه‌های گردشگری منحصر به‌فردی است که در نوع خود بی‌نظیر هستند و یکی از مناظر بدیع و چشم‌اندازهای طبیعی شهرستان، بلندترین تپه‌های شنی آن است.
امین باقری بیان داشت: تپه‌های شنی به جز جاذبه گردشگری دارای خواص درمانی بوده و فصل گردشگری در این مناطق آغاز شده است.
وی یادآور شد: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی، فصل گردشگری در این شهرستان از اوایل آبان‌ماه آغاز شده و تا اردیبهشت‌ماه در تپه‌های شنی ادامه می‌یابد.
باقری بیان داشت: برگزاری مسابقات کشوری و بین‌المللی در این تپه‌های شنی که از آبان‌ماه برگزار می‌شود، تحول شگرفی در منطقه در زمینه جذب توریست و سرمایه‌گذار ایجاد می‌کند.
وی گفت: برگزاری مسابقه افرود بین‌المللی در این منطقه می‌تواند زمینه‌ساز جذب گردشگر باشد تا رونق خاصی در این منطقه ایجاد شود.
فرماندار ریگان از برگزاری مسابقه کشوری شترسواری، اسکی روی شن و... در این منطقه خبر داد و افزود: برای برگزاری این مسابقات برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.
باقری متذکر شد: افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در این منطقه را داشته باشند، حمایت می‌شوند.
به گزارش فارس، بلندترین تپه‌های شنی جهان در 12 کیلومتری از مرکز شهرستان در روستای علی‌آباد پشت‌ریگ قرار دارد.
آغاز فصل گردشگری در ریگان
آغاز فصل گردشگری در ریگان

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]