دیدنی‌ترین روستای فارس

دیدنی‌ترین روستای فارس

روستای تنگ براق2
اما شاید جالب‌ترین پدیده این روستا که نظرتان را جلب خواهد کرد، کتیبه‌ای باشد که به خط پهلوی نوشته شده و سند قدمت داشتن این روستا است. به جز این کتیبه، روستاییان این منطقه به غار طبیعی و دریاچه ملاصدرایشان هم افتخار می‌کنند و حتما از شما دعوت خواهند کرد از این آثار طبیعی و تاریخی دیدن کنید. مردم روستای تنگ براق به زبان‌های لری و ترکی صحبت می‌کنند و شیعه جعفری هستند. شغل بیشترشان هم زراعت، دامداری و صنایع دستی است.
چی بخریم؟
محصول اصلی روستای تنگ براق برنج چمپای خضر دشتی، گندم، حبوبات، سیب، هلو، ماست، کره، دوغ و کشک است. اما از صنایع دستی این روستا می‌توانید سراغ قالی‌های دست بافت و گلیم بروید و به عنوان سوغات به شهر محل سکونتتان ببرید. با همه این‌ها در کل باید گفت که برنج، سیب و قیسی، بهترین سوغاتی روستای تنگ براق هستند.
بافت تاریخی روستا
روستا، در شیب ملایم دامنه کوه گسترده شده و اطراف خانه‌ها مزارع و باغ‌ها به چشم می‌خورند. اکثر خانه‌ها در یک طبقه و ساخته شده از سنگ، گل و چوب هستند. هرچند که این روزها خانه‌های آجری و سیمانی و آهنی هم در منطقه به چشم می‌خورد. اما به ندرت پیش می‌آید که خانه دو طبقه در این روستا ببینید.
در واقع باید گفت که معماری خانه‌ها تحت تأثیر سبک زندگی و فعالیت کار مردم روستا است و در آنها تنورخانه، انبار علوفه و طویله و دارو درخت به چشم می‌خورد.
کجا برویم؟
اگر گذارتان به تنگ براق افتاد به دره زیبای این روستا که با همین نام و در شمال آن قرار دارد بروید. در اینجا می‌توانید آبشار مارگون را ببینید که روبروی تنگ براق از بلندی‌های صخره‌ای سراریز می‌شود و یکی از حیرت‌انگیزترین آبشارهای ایران است.
در همین جا غار زیبای تنگ براق را هم می‌توانید ببینید که منشاء آهکی دارد و از سقف آن، قطرات آب باران به کف غار فرو می‌ریزد.
دیدنی‌ترین روستای فارس
دیدنی‌ترین روستای فارس
دیدنی‌ترین روستای فارس
دیدنی‌ترین روستای فارس
دیدنی‌ترین روستای فارس

فاطیما راد

فاطیما راد ﺳﻪشنبه 28 مهر 94 - 17:41

سوغاتی هاش جالبن.بهترین بخش سفره اصلا سوغاتی :)

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]