۱۰ قبرستان که محبوب گردشگران هستند (2)

۱۰ قبرستان که محبوب گردشگران هستند (2)

قبرستان Chelyakovitsy ، جمهوری چک
دوست داران داستانهای هراس آور خون آشام‌ها باید حتما سری به این قبرستان مرموز در شهری به نام Chelyakovitsy بزنند. این قبرستان در سال ۱۹۹۴ کشف شده است. کشفیات در مورد این مکان حاکی از آن است که در حدود هزاران سال قبل در این سرزمین اجساد ۱۳ نفر را یافته‌اند که با بندهای چرمی به هم متصل بودند و در قلبشان تکه‌ی چوبی فروکرده و دست و سر برخی از آنها را کنده بودند و گفته می‌شود اینها خون آشام بودند! تقریبا اینها اظهارات افراد محلی این منطقه است و باور کردنو نکردن آن به عهده‌ی خود شماست!
قبرستان هایگیت(Highgate) ، لندن
شاید در قسمت شمالی پایتخت انگلستان، زیباترین قبرستان موجود در این کشور واقع شده است به همراه سنگ قبرها و سردابهای عجیب و غیر عادی که یادآور دوران پیروزمندانه گذشته هستند. این گورستان در سال ۱۸۳۹ تاسیس و بلافاصله تبدیل به آرامگاه نخبه‌ها شد. این محل در حال حاضر فقط برای دفن ثروتمندان است و فیلم‌های ترسناک زیادی نیز در آن ساخته شده است. در میان تمامی چهرهای مشهوری که در این گورستان دفن شده‌اند می‌توان به فیلسوف معروف کارل مارکس، رمان نویس جورج الیوت و دانشمند مشهور مایکل فارادی اشاره کرد. نکته‌ی قابل توجه این است که چهره‌های برجسته‌ی ایرانی نیز در این گورستان و در بخشی که مربوط به مسلمانان است دفن شده‌اند از جمله این افراد می‌توان محمود صناعی روانکاو، مترجم و نظریه پرداز مباحث تربیتی را نام برد.
قبرستان Sapinta ، رومانی
یک قبرستان کوچک محلی که به سبب هنر بومی که درآن به کار رفته در سایت میراث جهانی یونسکو آورده شده است، سنگ‌های غیر معمولی در بالای قبرها وجود دارند با تصاویر جالب و داستانهای رنگی ، که خیلی ساده و بی تکلف داستان زندگی آن مرحوم را بیان می‌کنند. قبرها با عکس‌های بسیار زیبا تزیین شده‌اند و با این اوصاف شما در ابتدای ورود اصلا تصور نمی‌کنید که وارد یک گورستان شده‌اید. و نکته‌ی جالب توجه در مورد این مکان این است که بیشتر کسانی که در اینجا دفن شده‌اند بر روی مزارشان شعرطنزآمیزی دارند که توصیف دوران زندگی شخصی آنهاست.
قبرستان آرلینگتون(Arlington )، ویرجینیا،
این آرامگاه ملی و نظامی در نزدیکی واشنگتون در ویرجینیا بیشترین احترام را در آمریکا دارد. در این مکان بسیاری از قهرمانان آمریکایی که در جنگ‌های جهانی اول و دوم قربانی شده‌اند دفن هستند بعلاوه‌ی کسانی که در درگیرهای نظامی از بین رفته‌اند. اینجا خانه‌ی ابدی یکی از رییس جمهورهای آمریکا به نام جان اف کندی نیز هست. ردیف‌های بی پایان از سنگ قبرهای سفید یادآور ۶۰ هزار سرباز آمریکایی گمنام است که در طول جنگ کشته شده‌اند. امروزه، فقط اعضای برجسته‌ی نظامی و خانواده‌هایشان در این قبرستان دفن می‌شوند و دفن شدن در این مکان برای هرعضوی از ارتش آمریکا یک افتخار به حساب می‌آید.
قبرستان Hollywood forever، هالیوود،
این مکان در سال ۱۸۹۹ در گورستان بزرگ بلوار سنت مونیکا در نزدیکی استودیو فیلم پارامونت به وجود آمده است که شما می‌توانید در آنجا مقبره‌های چهرهای برجسته‌ای از تاریخ سینمای آمریکا را ببینید. از جمله این چهرهای برجسته می‌توان به کارگردان، تهیه کننده و فیلم‌بردار ویکتور فلمینگ ، خواننده و ترانه سرای آمریکایی- فرانسوی ژو دسن، بازیگر فری ری و دیگر شخصیت‌های محبوب آمریکایی اشاره کرد.
قبرستان سنت لوئیس شماره‌ی۱، نیواورلئان
به احتمال زیاد تا قبل از سال ۱۹۶۹ و ساخت فیلم دنیس هاپر با نام “ایزی رایدر” ( سبک سواران ) در این مکان عجیب و ترسناک، کسی چیزی درمورد آن نشنیده بود. پس از آنکه تصویر این قبرستان بر قاب تلویزیون نقش بست سفر گردشگران به این نقطه آغاز شد. برخلاف دیگر گورستان‌ها این مکان مسافران را فقط به سبب داشتن مقبره‌های افراد مشهور یا سنگ قبرهای غیر عادی به خود جذب نمی‌کند، بلکه بخشی از جذابیت آن به علت آب‌های زیرزمینی فراوانی است که در این مکان وجود دارد و به همین سبب در اینجا قبرهایی بر روی زمین نیز دیده می‌شود. همزمان با بازدید از این مکان هولناک که کسی به تنهایی از آن بازدید نمی‌کند شما می‌توانید از قبرستان‌های شماره‌ی ۲و ۳ نیز که آرامگاه موسیقیدانان مشهوری در سبک جازو بلوز است دیدن کنید.
۱۰ قبرستان که محبوب گردشگران هستند (2)
۱۰ قبرستان که محبوب گردشگران هستند (2)
۱۰ قبرستان که محبوب گردشگران هستند (2)
۱۰ قبرستان که محبوب گردشگران هستند (2)

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]