کشف شهر گمشده مصری

کشف شهر گمشده مصری

سطح زیادی از زمین را اقیانوس‌ها و دریاهای عمیقی پوشانده اند که هنوز کشف نشده اند. قسمت‌های زیادی که روزی پررونق بوده اند اکنون در اعماق آبها آرمیده اند. بعضی اوقات خوش شانسی به سراغمان می‌آید و یک اتفاق باورنکردنی به همراه خود می‌آورد و این دقیقا همان چیزیست که برای فرانک گودیو و تیمش اتفاق افتاد.
آنها در اعماق اقیانوس، شهر گمشده مصری،Heracleion، را که 1500 سال پیش به زیر آب رفته بود را کشف کردند. این شهر توسط هرودوت مورخ قرن 5 پیش از میلاد ثبت شده است. تصاویری از کشف فوق العاده گودیو و تیمش را مشاهده می‌کنید.
فرانک گدیو و تیمش، با همکاری رهبر کنسول اشیا قدیمی و عتیقه‌ی مصر، موفق به پیدا کردن، و حفاری قسمت‌های شهر تونیس-هراکلین که در فاصله‌ی 6.5 کیلومتری ساحل امروزی قرار دارد، شدند. همچنین موفق به کسب اطلاعات مهمی چون معبد بزرگ آمون و پسرش خونسو شدند.
او همچنین موفق به معمای تاریخی ای شد که سال‌ها مصر شناسان را متعجب و حیران کرده بود: اشیا و سنگ نوشته‌های مکشوفه فاش کردند که هراکلین و تونیس هر دو یک شهر هستند، که توسط یونانی‌ها هراکلین خوانده می‌شد، اما توسط مصری ها، تونیس. تعداد و کیفیت مواردی که در اکتشاف پیدا شده اند، نشان دهنده‌ی این است که این شهر در زمان خودش، شهری توانا بین قرن 4 تا 6 قبل میلاد بوده است. این زمان، به راحتی روی تعداد زیادی از سکه‌ها و سرامیک‌های آن شهر، قابل مشاهده است.
کشف شهر گمشده مصری
کشف شهر گمشده مصری
کشف شهر گمشده مصری
کشف شهر گمشده مصری
کشف شهر گمشده مصری

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]