بی نظیرترین شگفتی‌های طبیعت در کانادا (2)

بی نظیرترین شگفتی‌های طبیعت در کانادا (2)

صخره‌های بوفالو جامپ (Head-Smashed-In Buffalo Jump)
قبیله‌های سرخ‌پوستی قبلا در صخره‌های تیز بوفالو جامپ (Head-Smashed-In Buffalo Jump) در آلبرتا به شکار بوفالو می‌پرداختند. پرتگاه فورت مکلود (Fort Macleod) در آلتا نیز شما را یاد فیلم‌های وسترن می‌اندازند.
این صخره اکنون یکی از اماکن میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شود و مرکزی در اطراف آن هست که گردشگران می‌توانند در مورد شکار بوفالو آموزش ببینند.
پارک ملی گروس مورن (Gros Morne)
پارک ملی کوهستانی گروس مورن (Gros Morne) که از اماکن میراث جهانی یونسکو نیز به شمار می‌رود، واقع در نیوفاندلند (Newfoundland) و جایی چشم‌نواز و دیدنی برای گردشگران است. این منطقه زمانی بستر اقیانوس بوده، ولی اشتقاق قاره‌ای باعث شد که بر روی سطح دریا بیاید و پارکی منحصر به فرد خلق کند.
در میان تپه‌ها پیاده‌روی کنید، آبدره‌ها را سیاحت کنید، در آب‌ها قایق‌سواری کنید یا از شکل‌های نادر صخره‌های این طبیعت شگرف لذت ببرید. اگر هم واقعا ماجراجو هستید، مسیر طبیعی به سمت قله‌ی کوهستان گروس مورن را بپیمایید.
کروکد بوش (Crooked Bush)
در شمال غربی ساسکاتون (Saskatoon) درختان صنوبر لرزان (اشنگ) را می‌بینید که حس فیلم‌های ترسناک را القا می‌کنند. این منطقه کروکد بوش (Crooked Bush) نام دارد و درختان وهم آلو آن جا به گونه‌ای در هم پیچیده‌اند که نقاشی‌‌های سالوادور دالی را تداعی می‌کنند. این درختان با پیچیدن به خود منظره‌ای را خلق می‌کنند که در هیچ جای دیگری در کانادا نمی‌توانید آن را ببینید.
حالت عجیب این درختان باعث شده تا داستان‌های ارواح توسط محلی‌ها خلق شود، ولی دانشمندان معتقدند که این ارواح و بادهای قدرتمند ساسکاچوایی نیستند که به درختان چنین فرمی داده‌اند، در واقع یک جهش ژنتیکی ساده باعث شده که این درختان اشنگ به دور خود بپیچند.
بازدید کنندگان می‌توانند از میان این درختان، در مسیر جنگلی قدم بزنند تا تجربه‌ای بی‌نظیر و منحصر به فرد را برای خود رقم بزنند.
پارک استانی دایناسور
پارک استانی دایناسور واقع در آلبرتا بدلندز (Alberta Badlands)، کانونی برای اکتشافات باستانی کانادا به شمار می‌رود که دارای هزاران فسیل دایناسور دفن شده زیر زمین‌های پر فراز و نشیب است. آماده‌ی پیاده روی شوید، برای حفاری ثبت نام کنید یا در بیابان اطراق کرده و ستاره‌ها را تماشا کنید. اگر به دایناسورها علاقه دارید، حتما از این پارک دیدن کنید.
ممکن است حتی فسیل واقعی دایناسور در آن جا پیدا کنید. این مناطق، سال‌ها مکانی برای حفاری بوده‌، با این حال هنوز چیزهایی برای استخراج باقی مانده است. دیرین‌شناسان به اکتشافات خود در آن جا ادامه می‌دهند و گونه‌هایی را در آن جا می‌یابند که هرگز ندیده‌اند.
منظره‌ی خشک پارک دایناسور یکی از رویاهای عکاسان است، دامنه‌ها و قله‌های سنگ رسوبی زبر آن جا که کنتراست زیبایی با آسمان آلبرتا خلق می‌کند، سوژه‌ای فوق‌العاده برای عکس‌های شما خواهد بود.
خلیج فاندی (Bay of Fundy)
کف اقیانوس قدم بزنید، از غارهای دریایی دیدن کنید و از صخره‌های شاهکار خلیج فاندی عکس بگیرید. این خلیج در اطراف سواحل نیو برانزویک (New Brunswick) و نوا اسکوشیا (Nova Scotia) است.
جزر و مد، روزی دو بار خلیج فاندی را خالی از آب می‌کند و باعث می‌شود شما بتوانید در آن قدم زده، از غارهای آن جا دیدن کنید و از صخره‌های آن جا لذت ببرید. خلیج فاندی دارای بالاترین میزان جزر و مد در دنیا است، طوری که در یک جزر و مد خفیف سطح آب حدود ۱۶ متر کاهش پیدا می‌کند.
واقعا دیدن این صحنه لذت‌بخش است که میلیاردها تن آب از خلیج ناپدید شود و بعد از چند ساعت دوباره به جای خود بازگردد.
وقتی ماه کامل است به آن جا بروید تا بالاترین میزان جزر و مد را ببینید.
تابستان قطبی
شمال کانادا در تابستان‌ها نیز یخ زده باقی می‌ماند، اما معمولا افرادی برای تماشا و بازدید به این منطقه سفر می‌کنند. ماه‌های می‌و ژوئن بهترین زمان برای سفری قطبی به نوناووت (Nunavut) است، چرا که در این فصل این منطقه مملو از پرندگان، وال‌ها و دیگر موجودات است. برای مشاهده‌ی انواع وال‌ها به آب بزنید یا این که در ساحل بمانید تا خرس‌های قطبی، گرازماهی‌ها و فک‌ها را ببینید.
قطب شمال همچنین مقصدی عالی برای قایق‌سواری و کایاک‌سواری و همچنین یکی از بهترین مکان‌ها در کانادا برای پارو زدن در اطراف کوه‌های عظیم یخی است.
پارک ملی بنف (Banff National Park)
پارک ملی بَنف (Banff National Park) زیبایی شگفت‌انگیزی دارد و معمولا تصاویر این منطقه را روی کارت پستال‌ها، پس زمینه‌ی کامپیوترها و تبلیغات نوشیدنی می‌بینید. با کوه‌های عظیم که حلقه‌هایی از
بی نظیرترین شگفتی‌های طبیعت در کانادا (2)
بی نظیرترین شگفتی‌های طبیعت در کانادا (2)
بی نظیرترین شگفتی‌های طبیعت در کانادا (2)

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]