سفر به زامبیا...

سفر به زامبیا...

دریاچه مصنوعی کاریبا بزرگترین دریاچه مصنوعی جهان از نظر وسعت آب است و در مرز دو کشور زیمبابوه و زامبیا قرار دارد . حجم آب این دریاچه در حدود 180 کیلومتر مکعب ، طول آن 223 کیلومتر مربع و عرض آن در برخی نقاط به 40 کیلومتر می‌رسد .
سطح آب دریاچه کاریبا نسبت به سطح متوسط آب‌های آزاد در ارتفاع 485 متری قرار دارد . دریاچه کاریبا روی رود زامبزی قرار دارد و مساحت 5400 کیلومتر مربع را پوشانده است و عمق آن 78 متر می‌باشد که در بعضی جاها عمق دریاچه به 29 تا 31 متر می‌رسد .
جانوران مختلفی چون بوفالو ، فیل ، باکلان ، کرگدن ، اسب آبی ، انواع پرندگان و تمساح نیل در اطراف دریاچه دیده می‌شوند و در آن یک گونه ماهی غیر بومی توسط انسان وارد شده است . ماهی ساردین وارداتی در این دریاچه خود را با محیط سازگار کرده و همراه با 40 گونه ماهی مختلف زندگی می‌کند .
به دلیل احداث سد کاریبا و انباشته شدن حجم زیادی از آب منطقه به شدت لرزه خیز است و زلزله‌های زیادر در این منطقه ثبت شده که تا به حال 20 زمین لرزه با قدرت بالای 5 ریشتر درمنطقه به وقوع پیوسته است . قبل از ایجاد دریاچه کاریبا و آب گیری سد تمام درختان استوایی منطقه سوزانده شدند .
غروب دل انگیز این دریاچه بسیار زیباست . آن را با غروب دریای مدیترانه در اروپا مقایسه کنید ! علاوه بر تماشای غروب زیبای دریاچه می‌توانید تفریحاتی چون آفتاب گیری ، ماهی گیری و صید خرچنگ را تجربه کنید .
خانه‌ی تاریخی Shiva Ngandu در زیمباوه
این خانه تاریخی توسط افسر انگلیسی به نام استوارت آلگور در سال 1911 میلادی ساخته شده و از دوران سلطه انگلیس به جا مانده است. این خانه زیبا در میان باغی سرسبز با طبیعت بکر قرار دارد و به دریاچه مشرف است .
مشاهده حیوانات وحشی در زامبیا
زامبیا یکی از کشورهای آفریقایی است که پارک‌های ملی آن فنس کشی ندارد و می‌توانید هر نوع حیوانی چون اسب آبی ، زرافه ، شیر ، پلنگ و فیل را در آن جا مشاهده کنید. پارک ملی جنوبی زامبیا وحشی‌ترین طبیعت منطقه است که به راحتی می‌توانید پلنگ‌ها را ببینید.
در پارک ملی زامبزی قدم بزنید
تماشای طبیعت وحشی برای کاوشگران و گردشگران بسیار جذاب است .در پارک ملی زامبزی با مساحت 56 هزار هکتار بیش از صد گونه جانوری و گیاهی وجود دارد و می‌توانید در این پارک قدم بزنید و از طبیعت آنجا لذت ببرید .
آبشار ویکتوریا در زامبیا
آبشار ویکتوریا بزرگترین آبشار دنیا است که با ارتفاع 108 متر به عنوان عریض‌ترین آبشار جهان می‌باشد . عرض دو طرف آبشار ویکتوریا به 1700 متر می‌رسد. این آبشار زیبا در جنوب قاره آفریقا و روی رودخانه زامبزی قرار دارد که بر روی خط مرزی زامبیا و زیمباوه می‌باشد. این آبشار در سال 1855 توسط دیوید لیوینگستن ، کاشف اسکاتلندی پیدا شد که به افتخار ملکه ویکتوریا با نام آبشار ویکتوریا نام گذاری شد . بومیان منطقه این آبشار را با نام " موسی اوآ تونیا " می‌خوانند که به معنی " مه خروشان " است .
سفر به زامبیا...
سفر به زامبیا...
سفر به زامبیا...

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]