مصر هنوز محبوب‌ترین مقصد گردشگران روس است.

مصر هنوز محبوب‌ترین مقصد گردشگران روس است.

با وجود سقوط مرگبار هواپیمای روسیه در صحرای سینا در کشور مصر، به نظر می‌رسد این حادثه تأثیر چندانی در سفر گردشگران روس به محبوب‌ترین مقصد توریستی‌شان نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با وجود این که مجریان تور در روسیه از کاهش 30 تا 50 درصدی سفر به مصر پس از حادثه مرگبار سقوط هواپیما و کشته شدن 224 مسافر خبر می‌دهند، اما متخصصان صنعت گردشگری معتقدند این کاهش تنها تا دو هفته آینده ادامه خواهد داشت.

«آیرینا تیورنیا»، سخنگوی اتحادیه گردشگری روسیه در این‌باره گفت: این یک کاهش متاثر از شوک است و پس از مدتی گردشگران متوجه می‌شوند که این حادثه یک شرایط استثنایی بوده است.

اتحادیه مجریان تور روسیه اعلام کرده، تعدادی از مسافر پروازهای خود به مقصد مصر را لغو کرده‌اند و تنها 16 مسافر نیز بلافاصله پس از حادثه سقوط هواپیما از سفر به کشور خودداری کرده‌اند.

مصر محبوب‌ترین مقصد گردشگری در میان روس‌هاست و در نیمه اول سال 2015 میلادی بیش از یک میلیون شهروند روس از این کشور تاریخی دیدن کرده‌اند که این رقم برابر با یک پنجم از کل سفرهای خارجی مردم روسیه است.

«تیورینا» ادامه داد: تنها کاهش بلندمدت توریست‌های روس مربوط به کشور تونس و پس از حملات تروریستی در ماه ژوئن امسال روی داده و روس‌ها هنوز علاقه خود برای سفر به تونس بازنیافته‌اند که این موضوع ناشی از دو عامل است: اول این که حملات تروریستی در تونس به صورت مستقیم گردشگران خارجی را هدف قرار داد و دوم این که تونس در فصل زمستان به علت سرمای زیاد خیلی مورد علاقه گردشگران روس نیست.

کشور مصر در چند سال اخیر به دلیل حملات تروریستی گاه و بیگاه دیگر جذابیت گذشته را برای گردشگران نداشته و حادثه اخیر سقوط هواپیمای روسی در صحرای سینا نیز مزید بر علت شده است.

در ماه سپتامبر نیز پلیس مصر 12 نفر گردشگر را با تروریست‌ها اشتباه گرفت و کشت، این در حالی است که براساس اعلام سازمان جهانی گردشگری از میان هر 9 شهروند مصری زندگی یک نفر به صنعت گردشگری وابسته است.
منبع : ایسنا
مصر هنوز محبوب‌ترین مقصد گردشگران روس است.

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]