سفر پاییزی به بهشتی در نزدیکی تهران

سفر پاییزی به بهشتی در نزدیکی تهران

پاییز و زیبایی‌های شگفت انگیزاش به همراه رنگین کمان هفت رنگش، فصل خوبی برای سفر و گردشگری زوج‌های عاشق و شروع هوای دو نفره است. عکاسی در میان طبیعت زیبای پاییزی نگاه هر تماشاگری را خیره می‌نماید. اگر چه عده ای تابستان را فصل سفر و گردش می‌دانند اما این بیشتر مخصوص خانواده هایی است که فرزندان مدرسه ای دارند. در پاییز هوا دل انگیز‌تر و جاده‌ها خلوت‌تر می‌شود بسیاری از زوج‌ها می‌توانند کل برنامه‌ریزی سفرشان را به بعد از تابستان موکول کنند.

پیشنهاد من به شما بهشت کوچکی در نزدیکی تهران است. «شهرستانک» نام دهکده‌ای رویایی در شمال قله توچال از توابع بخش مرکزی شهرستانک کرج با پیشینه تاریخی طولانی است. تقریبا تمام کسانی که مهمان این روستای منحصربه فرد شده اند به اتفاق می‌گویند سه چیز شهرستانک را از سایر روستاهای استان تهران و اطراف آن تمایز می‌دهد؛ طبیعت زیبای این روستا ، کاخ قجری بازمانده از دوره ناصرالدین شاه قاجار و بعد هم کوچه باغ‌های خیال مانند آن که درختهایی بلند در آن قد برافراشته اند .

شهرستانک شما را مسحور می‌کند، چون هم زیباست، هم خوش آب و هوا، هم آبشار دارد و هم آثار باستانی. رودخانه ای از میان روستا عبور می‌کند که آب آن جنبه درمانی دارد و سرشار از املاح معدنی است. جاده کوهستانی روستا پر پیچ وخم و شگفت انگیز است. در ابتدای روستا دره ای سرسبز قرار دارد که پر از باغ‌های میوه و کوچه‌های پیچ در پیچ است. وجود چشمه‌های متعدد از ویژگی‌های آن محسوب می‌شود. چشمه‌ی "گله گیله" از پر آب‌ترین و زیباترین چشمه‌‌های منطقه است. اطراف این چشمه پوشیده از درختان گردو، گیلاس و آلبالو است.

در سفر به این روستا، دیدن کاخ ناصری را از دست ندهید. کاخ ناصری معروف به کاخ سنگی در میان شیارکوه و در سال‌های 1295تا 1298 ه.ق ساخته شده است. قلعه "دزد بند" هم از دیگر دیدنی‌های شهرستانک است که تاریخچه اش به قرون 6 تا 8 هجری می‌رسد.

اگر به شهرستانک سفر کردید از غذاهای محلی این روستا غافل نشوید به ویژه نوعی از حلوا که از کره، شیره و آرد تهیه می‌شود. گردو، عسل و لبنیات هم سوغات روستا هستند. لازم به ذکر است وقتی به شهرستانک می‌آیید ؛ تمام اقلام خوراکی و مایحتاج خود را بیاورید زیرا امکانات چندانی در این روستا نمی‌باشد.
شهرستانک در 49 کیلومتری کرج قرار دارد. یک مسیر از امامزاده داود واقع درشمال تهران شروع و بعد ازگذشتن ازدره‌ای که به شمال شرقی امتداد دارد و عبور از ارتفاع 3600 متری، به دشت چمن مخمل و بعد کاخ ناصرالدین شاه و در نهایت به شهرستانک می‌رسد. علاوه بر این، راه آسفالته ۸ کیلومتری نیز وجود دارد که از جاده چالوس، نرسیده به گچسر منشعب شده و به شهرستانک منتهی می‌شود. راه دیگر منتهی به شهرستانک روستای غیر مسکونی ده تنکه در فاصله دو ساعته روستای آهارشم است که از قلعه دختر می‌گذرد. یکی دیگر از راه‌ها نیز از طریق امامزاده شکر آب است.
عکسها مربوط به آقایان فردین فاضلی، همایون فرتوس، وحید نبی لو و دیگر دوستان می‌باشد
سفر پاییزی به بهشتی در نزدیکی تهران
سفر پاییزی به بهشتی در نزدیکی تهران
سفر پاییزی به بهشتی در نزدیکی تهران
سفر پاییزی به بهشتی در نزدیکی تهران
سفر پاییزی به بهشتی در نزدیکی تهران

حمید سجادی

حمید سجادی چهارشنبه 13 آبان 94 - 14:23

حتما باید امتحان کرد تصاویر که خیلی زیباست

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]