عادت ها را عوض کنید، این بار پاییز را فصلی برای سفر بدانید

عادت ها را عوض کنید، این بار پاییز را فصلی برای سفر بدانید

پاییز و زیبایی‌های شگفت انگیزاش به همراه رنگین کمان هفت رنگش، فصل خوبی برای سفر و گردشگری زوج‌های عاشق و شروع هوای دو نفره است. عکاسی در میان طبیعت زیبای پاییزی نگاه هر تماشاگری را خیره می‌نماید. اگر چه عده ای تابستان را فصل سفر و گردش می‌دانند اما این بیشتر مخصوص خانواده هایی است که فرزندان مدرسه ای دارند. در پاییز هوا دل انگیز‌تر و جاده‌ها خلوت‌تر می‌شود بسیاری از زوج‌ها می‌توانند کل برنامه‌ریزی سفرشان را به بعد از تابستان موکول کنند.
پیشنهاد شبکه گردشگری اجتماعی تیشینه به شما چند جای زیبا و تاریخی است که چنانچه اهل عکاسی نیز هستید می‌توانید تصاویر زیبایی ثبت نمایید.
اولین پیشنهاد ما به کسانی که اهل روستاگردی می‌باشند ؛ بهشتی در نزدیکی تهران است؛«شهرستانک» نام دهکده‌ای رویایی در شمال قله توچال است. شهرستانک شما را مسحور می‌کند، چون هم زیباست، هم خوش آب و هوا، هم آبشار دارد و هم آثار باستانی. رودخانه ای از میان روستا عبور می‌کند که آب آن جنبه درمانی دارد و سرشار از املاح معدنی است.
یا میتوان به طالقان رفت. برای دیدن رنگارنگی پاییز طالقان باید نفستان را درسینه حبس کنید و تنها نگاه کنید. پیاده روی در کوچه باغات طالقان و دیدن زوستای زیبای حسنجون را از دست ندهید. جاده دسترسی به طالقان تقریبا 50 کیلومتر بعد از کرج به سمت قزوین با تابلو مشخص شده و بعد از گذشتن از «زیاران» و یک گردنه، وارد منطقه طالقان می‌شود.
حیف است که در پاییز کویر را تجربه نکنید. نیمه دوم سال زمان خوبی برای کویرنوردی است به ویژه پاییز بهترین فصل است چرا که دیگر از شب‌های سرد و خشک کویر در زمستان هم خبری نیست.
یشنهاد ما به شما ژئوپارک دره راگه است که به دلیل پدیده فرسایش آبی در دشت رفسنجان شکل گرفته است. هم اکنون این دره مکانی برای حضور برخی از تورهای رصد آسمان و دره نوردی و کوهنوردی است. نکته جالب توجه جاری بودن رودخانه دائمی گیودری در عمق این دره می‌باشد.
کویر نوردی دیگر سفر به آفریقای ایران ؛ کویر خارتوران است. گردش در روستای مطبق و زیبای قلعه بالا، آشنایی با جامعه محلی و آداب و رسوم منطقه، بازدید از سایت تکثیر یوزپلنگ و گورخر ایرانی، دیدن حیات وحش منطقه، استراحت در واحه زیبای ماجراد و بازدید از سایت‌های فرهنگی بسطام، جاذبه هایی هستند که نباید در این سفر از دستشان داد.
دریاچه نمک، مرنجاب،جندق، نایبند ؛ماسوله کویر و کویر مصر هم انتخاب‌های خوب دیگری هستند.
اما اگر اهل جنگلنوردی هستید، پاییز جنگل‌های دو هزار وسه هزار زبانزد عام و خاص است. تماشای پاییز در بین جنگل‌های دو هزار و سه هزار ، بازدید از شهرهای رامسر، نمک آبرو، کلاردشت، متل قو و جنگل‌های عباس آباد را تجربه کنید.
یا میتوانید به جنگلی قدم بگذارید که ابرهایش به قامت درختانش نمیرسند. در همسایگی جنگل رویایی ابر، جنگلی زیبا و با طراوتی قرار دارد که به منطقه قطری معروف است. غلظت ابر و مه در بیشتر فصول در این جنگل، باعث ایجاد پوشش گیاهی جالب و متنوعی شده است. همچنین وجود ابر در پایین دست و بیرون زدن تاج ارتفاعات از میان ابرها زیبایی جنگل را دو چندان می‌نماید. تا آخر آبان آخرین مهلت دیدار امسالی شماست پس بشتابید.
اگر هم شما از آن دسته از افراد هستید که حتی در پاییز هم به زندگی شهری علاقمند هستید نگران نباشید برای شماهم پیشنهاد داریم.
شهر میبد در نزدیکی یزد یکی از شهرستان‌های تاریخی است که با داشتن بناهای تاریخی بسیار زیاد، شما را مجذوب می‌کند به ویژه اینکه در بسیاری از انارستان‌های استان یزد، جشنواره انار برگزار می‌شود و تعداد زیادی از گردشگران در این باغ‌ها حضور می‌یابند.
یا میتوانید پاییز را در کبودوال استان گلستان تجربه نمایید. بهترین زمان برای لذت بردن از پائیز کبودوال نیمه دوم آبان ماه و نیمه اول آذرماه است.
کوله بارتان را ببیندید که جاده شما را فرا میخواند...
عادت ها را عوض کنید، این بار پاییز را فصلی برای سفر بدانید
عادت ها را عوض کنید، این بار پاییز را فصلی برای سفر بدانید
عادت ها را عوض کنید، این بار پاییز را فصلی برای سفر بدانید
عادت ها را عوض کنید، این بار پاییز را فصلی برای سفر بدانید
عادت ها را عوض کنید، این بار پاییز را فصلی برای سفر بدانید

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]