بزرگ‌ترین هتل پرنده جهان

بزرگ‌ترین هتل پرنده جهان

بزرگترین هلی‌کوپتر جهان در دهه ۱۹۶۰ در روسیه ساخته شد. این هلی‌کوپتر غول‌پیکر که میل وی ۱۲ (Mil V-۱۲) نام دارد، با طراحی شگفت‌انگیز خود توجه بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی جهان را به خود جلب کرد.
این هلی‌کوپتر شکل بسیار غیرعادی داشت و مانند هواپیمایی بود که دو روتور عظیم در دو انتهای بال خود دارد. هر روتور دارای قطری حدود ٣٥ متر بود. فاصله بین دو نوک روتور آن در حال گردش به ٦٧ متر می‌رسید که حتی از فاصله دو سر بال بوئینگ ٧٤٧ نیز بیشتر بود!
حداکثر وزن این هلی‌کوپتر به هنگام برخاستن بیش از ١٠٠٠٠٠ کیلوگرم بود. اولین پرواز آن در تاریخ دهم جولای سال ۱۹۶۸ بود و این هلی‌کوپتر در سال ١٩٦٩ یک بار ٤٠٢٠٥ کیلوگرمی را بلند کرد و رکوردی تاریخی از خود به جای گذاشت. آخرین رکورد جهانی متعلق به هلی‌کوپتر روسی با وزن ۴۴۲۰۵ کیلوگرم است که به ارتفاع ۷۳۹۸ متری در سال ۱۹۶۹ دست یافت.
تنها دو نمونه از این هلی‌کوپتر ساخته شد که یکی در موزه نیروی هوایی روسیه و دیگری در محل کارخانه میل قرار دارد. این هلی‌کوپتر به دلیل قابلیت مانور کم و کنترل دشوار از رده خارج شد.
یکی از شرکت‌های هواپیمایی روسیه یکی از این دو نمونه میل وی ۱۲ را در سال ۲۰۰۴ از کمپانی میخاییل لنتیویچ میل خریداری کرد (البته شایعاتی در مورد تاریخ خریداری این هلیکوپتر وجود دارد) و به این ترتیب کار برای ساخت اولین هتل پرنده دنیا آغاز شد. یک مهندس روسی به نام آلوین فارلی (Alvin Farley) با صرف پنج سال زمان طراحی و ساخت این هلی‌کوپتر را مدریت کرد. با اعمال تغیرات روی هلیکوپتر مدل میل وی ۱۲، اولین هلی‌کوپتر- هتل پرنده جهان با مشخصات زیر ساخته شد:
• ابعاد طول: ۴۲ متر (۱۳۷ فوت)
• ارتفاع: ۲۸ متر (۹۱فوت)
• بیشترین وزن برخاستن: ۱۰۵ کیلوگرم
• حداکثر سرعت: ۲۵۵ کیلو متر بر ساعت
این هتل-هلی‌کوپتر چهار طبقه با امکانات یک هتل پنج ستاره واقعی به پرواز در می‌آید. این هلی‌کوپتر دارای ۱۸ اتاق لوکس با امکانات کامل می‌باشد.
امکانات داخلی این هتل-هلی‌کوپتر شامل:
اتاق‌های ضد صدا – تخت‌های مجلل و مدرن – استفاده از گران‌ترین پارچه‌ها – مینی بار – دستگاه قهوه جوش برای هر اتاق – دسترسی به اینترنت بی‌سیم و هر آنچه که از یک هتل ۵ ستاره انتظار می‌رود داشته باشد .
فاصله و طول تیغه‌های پروانه این هلی‌کوپتر به اندازه طول بال‌های یک بوئینگ ۷۴۷ است. نخستین و بزرگ‌ترین هتل-هلی‌کوپتر جهان، ساخت کشور روسیه، برای اولین بار در تاریخ بیست و ششم جولای سال ۲۰۰۹ به پرواز در آمد و میهمانان ثروتمند خود را بر فراز آسمان پذیرایی نمود.
بزرگ‌ترین هتل پرنده جهان
بزرگ‌ترین هتل پرنده جهان
بزرگ‌ترین هتل پرنده جهان
بزرگ‌ترین هتل پرنده جهان
بزرگ‌ترین هتل پرنده جهان

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]