آینده گردشگری ایران تحت تاثیر استان کرمان خواهد بود

آینده گردشگری ایران تحت تاثیر استان کرمان خواهد بود

معاون میراث کرمان عنوان کرد:
آینده گردشگری ایران تحت تاثیر استان کرمان خواهد بود/ شاهد مهاجرت معکوس در مناطق کویری هستیم
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: با اقدامات صورت گرفته در زمینه گردشگری در استان کرمان، آینده گردشگری ایران تحت تاثیر این استان خواهد بود و در این راستا اداره کل میراث فرهنگی، ظرفیت‌های استان را به جهان معرفی کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، "محمد جهانشاهی" عصر امروز 18 آبانماه در اولین جلسه کمیسیون امنیت و توسعه پایدار کویر با هدف ارتقای امنیت و توسعه و عمران مناطق کویری استان ، امنیت پایدار را لازمه توسعه پایدار دانست و اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی و مسئولان استان در خصوص ثبت جهانی کویر لوت در 7 ساله گذشته تلاش‌های بسیاری دانجام داده است ضمن آنکه بر اهمیت اندیشیدن قواعد پایدار برای این منطقه نیز تاکید بسیاری داریم.

جهانشاهی خاطرنشان کرد: با اقدامات خوبی که صورت گرفته، شاهد مهاجرت معکوس در مناطق کویری و برگشت مردم به این مناطق هستیم.

لزوم تمهیدات جدی برای استقرار جمعیت در کویر

دبیر هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه نیز با اشاره به این که یکی از دلایلی که کویر دست نخورده باقی مانده و از ظرفیت‌های آن استفاده نشده و هم چنین خلاء‌های امنیتی در این منطقه وجود دارد؛ عدم حضور جمعیت است، گفت: پیشنهاد ما برای این که از ظرفیت کویر استفاده و این منطقه از بعد تهدیدی خارج شود، این است که تمهیدات لازم برای استقرار و حضور جمعیت توسط دستگاه‌های مربوطه اندیشیده و پشتیبانی‌های لازم صورت گیرد.

"حسین چناریان" ادامه داد: با توجه به این که ظرفیت کشاورزی در حاشیه کویر وجود دارد، پیشنهاد می‌کنیم که از جمعیت‌های آسیب دیده برای اشتغال و کارآفرینی در حاشیه کویر استفاده و بدین وسیله از افراد آسیب دیده حمایت شود.

چناریان پیشنهاد کرد: یک سازمان مشخص، پیگیری و حمایت ویژه از اقدامات مربوط به کویر را عهده دار شود، ضمن این که انگیزه برای حضور جمعیت در حاشیه کویر ایجاد و تسهیلات و حمایت‌های لازم در کمترین زمان ممکن برای آن‌ها فراهم گردد.
آینده گردشگری ایران تحت تاثیر استان کرمان خواهد بود

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]