راهنمای سفر به یونان

راهنمای سفر به یونان

بهترین زمان برای سفر به شهر زیبای آتن، بهار و پاییز است. در این دو فصل سال، هوا بسیار دلپذیر و جمعیت گردشگرها کمتر است و نرخ هتل‌ها نیز ارزان تر، اما آتن به دلیل موقعیت جغرافیایی، در طول سال آب و هوای گرمی دارد. فصل پاییز و زمستان و اوایل بهار، شهر محل برگزاری کارناوال‌ها و فستیوال هاست، حتی اگر هوا کمی سرد و بارانی باشد. اجرای اپراها و موسیقی‌های محلی در محل تئاترهای باستانی آتن و اطراف آن، جزو برنامه‌های کارناوال عید پاک، بزرگ‌ترین کارناوال سنتی یونانی‌ها است.
چگونه برویم؟
ویزای توریستی یونان معمولا یک ماهه صادر می‌شود و حضور متقاضی ضروری است. برای گرفتن وقت مصاحبه باید از طریق تلفن سفارت یونان در تهران اقدام کنید. اولین گام تکمیل فرم تقاضای روادید از وب سایت سفارت یونان است و بعد از آن باید مدارک لازم از جمله شناسنامه، گذرنامه، سه قطعه عکس، اسناد شغلی و منابع مالی، بیمه مسافرتی و بلیت رفت و برگشت هواپیما و رزرواسیون محل اقامت را همراه داشته باشید.
سفارتخانه یونان در تهران، خیابان آفریقا، بلوار اسفندیار، پلاک 43 واقع شده است. برای سفر به آتن می‌توان از خطوط هوایی ترکیش، آلیتالیا، امارات و لوفت هانزا استفاده کنید.
کجا اقامت کنیم؟
هتل زیبای «هرا» گرچه بنایی قدیمی دارد، اما در سال‌های اخیر بازسازی شده و هم اکنون با طراحی داخلی نئوکلاسیک، یکی از گزینه‌های مناسب برای یک اقامت مقرون به صرفه در آتن است.
این هتل در نزدیکی «آکروپلیس» قرار دارد و شما می‌توانید به راحتی و با پای پیاده از نقاط تاریخی شهر دیدن کنید. قیمت اقامت در این هتل چهار ستاره با اینترنت رایگان، 70 دلار است، اما اگر دنبال هتل ارزان‌تری هستید، هتل «آدرینا» را پیشنهاد می‌کنیم که درست در قلب محله تاریخی «پلاکا» قرار دارد و می‌توان در حین خوردن صبحانه، از چشم انداز «آکروپلیس» هم لذت برد. ای هتل تا ایستگاه مترو تنها 150 متر فاصله دارد و برای هر شب اقامت در آنجا باید 40 دلار بپردازید.
چی بخوریم؟
یونانی‌ها عاشق خورد و خوراک هستند و علت آن هم احتمالا مواد غذایی تازه و سبک آشپزی آنهاست. غذاهای یونانی در طول هزاران سال مشکل گرفته و آشپزی یونانی از دیرباز تحت تاثیر خاور میانه و همچنین ایتالیا بوده است. احتمالا وصف «زالاتا» سالاد معروف یونانی را شنیده اید؛ سالادی خوشمزه که از پنیر فتا، گوجه فرنگی و روغن زیتون تهیه می‌شود. «اسپاناکو پیتا» هم شیرینی خوشمزه ای است که معمولا برای صبحانه سرو می‌شود. این شیرینی مارپیچ، پنیر خوشمزه ای دارد که عطر و طعم آن گیج کننده است!
همچنین انواع خوراکی‌های ماهی با سس‌ها و روغن مخصوص تهیه می‌شود و برای گیاهخواران نیز بشقاب سبزیجات با انواع میوه‌ها و مواد تازه، یکی از گزینه‌های غذایی گردشگران خارجی است.
راهنمای سفر به یونان
راهنمای سفر به یونان
راهنمای سفر به یونان

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]