انجیر کوهی

انجیر کوهی

انجیر کوهی یا انجیر طبیعی یکی از گونه‌های انجیر است که بصورت خودروُ در مناطق کوهستانی حاشیه کویر ایران می‌روید و در مقابل خشک سالی و سرما بشدت مقاوم است.
تنها تفاوت این نوع انجیر با انجیر معمولی در مفاومت زیاد آن در مقابل سرما و کم آبی است درخت این نوع انجیر در روزنه‌های کوه‌ها و صخره‌ها می‌روید. انجیر رسیده آن شیرین و با طعمی نزدیک به ترش می‌باشد.این میوه یکی از قدیمی‌ترین گونه‌های گیاهی است که برای انسان شناخته شده بوده است.
هنوز هم انسان و حیوانات و پرندگان وحتی خزندگان از این انجیر به عنوان خوراکی استفاده می‌کنند. انجیر کوهی در مناطق پر باران معمولاً میوه نمی‌دهد. انجیر کوهی میوه دار در کوههای قهستان بویژه در مناطق کوهستانی زیبد به وفور وجود دارد.
خشک شده آنرا در قدیم به عنوان تنقلات و آجیل استفاده می‌کرده اند. در اطراف قلعه زیبد و کوههای اطراف و تنگل زیبد و رشته کوه زیبد که بخش غربی کوههای قهستان است درختان بسیار کهن سالی از انجیر کوهی و پسته کوهی تاقوک وجود دارد.این نوع انجیر دارای خواص بسیار زیاد پزشکی دارد.
انجیر کوهی میوه ای تازه و خوشمزه و بسیار مقوی است که در سمیرم نیز قابلیت کشت و عمل آوری دارد این درخت در ارتفاعات سمیرم مخاطبان بیشماری را به خود جذب کرده است.
انجیر کوهی
انجیر کوهی

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]