هتل یخی

هتل یخی

هتل یخی (Ice Hotel) اولین و بزرگترین هتل ساخته شده از یخ و برف در جهان است. این هتل در روستای کوچک یوکاسژروی (Jukkasjärvi) در شمال سوئد واقع شده، لازم به ذکر است که جمعیت روستا تنها به 1100 نفر می‌رسد. جالب اینجاست که تعداد سگ‌های این روستا تنها 100 عدد از جمعیت مردم آن کمتر است.
هر زمستان 50،000 توریست برای بازدید از این هتل زیبا و همچنین گذراندن چند شب به یاد ماندنی در آن به این روستا می‌آیند. از نشانه‌های فکر اقتصادی سازندگان این هتل می‌توان به انتخاب موقعیت طلایی آن اشاره کرد. زیرا کسانی که به این اقامتگاه خاص می‌آیند نه تنها به دنبال آرامشی مثال زدنی هستند بلکه علاقمند به تماشا نشستن شفق‌های رنگارنگ قطبی و دیگر سرگرمی هایی که در فاصله ای به این نزدیکی از قطب شمال در اختیارشان گذاشته می‌شود آن‌ها را به خود می‌خواند.
ساخت این هتل پروژه ای یک ساله است. در حد فاصل ماه می‌تا آوریل 5،000 تن یخ از رودخانه تأمین شده و در بهار و زمستان در یخچال‌های عظیم صنعتی نگهداری می‌شوند. سپس تنها طی دو ماه (نوامبر و دسامبر) این هتل ساخته می‌شود و دوباره در اواسط ماه آوریل که همه چیز شروع به ذوب شدن می‌کنند، این ساختۀ دست بشر نیز به طبیعتِ مولدِ خویش باز خواهد گشت.

هتل یخی
هتل یخی
هتل یخی

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]