بی حوصلگی در سفر

بی حوصلگی در سفر

از آنجایی که کودکان زودتر از بزرگترها از یک نواختی خسته می‌شوند،تلاش کنید با برنامه ریزی مناسب، تنوع کافی را در ماشین برای آنها فراهم کنید.در ادامه چند راه کار برای جلوگیری از بی حوصلگی و خستگی کودکان در سفر پیشنهاد می‌شود:
می‌توانید قبل از حرکت با تهیه اسباب بازی‌های مناسب این تنوع را خلق کنید؛اسباب بازی هایی مانند پازل،ماشینهای کوچک،عروسک،کتاب، مجله، دفتر نقاشی و دیگر وسایلی که حجم کمی دارند ولی به هنگام طولانی شدن مسافرت، روحیه تازه ای به کودکان می‌دهند.
در صورت امکان هر چند ساعت یک بار توقف کنید تا هم خستگی خودتان زدوده شود و هم کودکان هوای تازه ای را دریافت کنند.
به کودکان پیشنهاد بازی هایی را بدهید که داخل ماشین امکان انجام آن وجود دارد. در ماشین، مسابقه راه بیاندازید؛ مسابقاتی مثل شمردن نام شهرها با حروف مشخص مثلا از کودک خود بخواهید که با حرف آخر هر شهری، نام شهر دیگری را بگوید. در سنین بالاتر می‌توانید مشاعره راه بیاندازید. همچنین می‌توانید از آنها بخواهید که با کلمات پیشنهادی شما قصه بسازند یا شعر کودکانه ناقصی را کامل کنند.
بچه‌ها اجازه دهید مقصدهایی که دوست دارند را روی نقشه پیدا کنند و نشانتان دهند. این کار علاقه شان رادر طول سفر حفظ میکند.
از بچه‌ها بخواهید اطلاعاتی راجع به جاهایی که قرار است بازدید کنید و چیزهایی که انجام بدهید جمع کنند. لیستی درست کنند و در طول سفر کارهای انجام شده را در لیست تیک بزنند.
اجازه دهید هرکدام از بچه‌ها یک خوراکی ویژه که در روزهای عادی اجازه‌ی خوردنش را ندارند از سوپرمارکت انتخاب کنند. به آنها بگویید که اگر در طول سفر خوب رفتار کنند این خوراکی نصیبشان می‌شود.
اگر فرزندان شما در سنین مدرسه هستند، با دادن اطلاعات درباره شماره ماشینها و شهرهای مربوطه، هم اطلاعات آنها را در این زمینه افزایش دهید و هم برای مدتی آنها را سرگرم کنید.
به بچه‌ها یک دوربین دیجیتال کوچک یا اگر ممکن نیست یک دوربین دست دوم بدهید. آنها میتوانند از جاهایی که بازدید میکنید عکس بگیرند و با این کار سرگرم شوند.
در طول مسیر از سی دی یا کاست‌های اشعار کودکانه و قصه،استفاده کنید.
زمانی که کودکان سروصدا راه می‌اندازند، برای آنها توضیح دهید که ممکن است باعث کاهش تمرکز راننده شود و این مساله برای همه خطرناک است
خوراکی‌های مناسب همراه داشته باشید و در فاصله زمانی مناسب با در اختیار گذاشتن آنها، ذائقه و روحیه کودکان را تنظیم کند.
در صورت امکان هر چند ساعت یک بار توقف کنید تا هم خستگی خودتان زدوده شود و هم کودکان هوای تازه ای را دریافت کنند.
با این کارها هم خودتان در طول سفر خسته و بی حوصله نمی‌شوید و هم کودکانتان از سفر لذت میبرند.
منبع:تبیان
بی حوصلگی در سفر
بی حوصلگی در سفر

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]