سوباتان کجاست ؟

سوباتان کجاست ؟

این منطقه در فاصله ای در حدود ۳۶ کیلومتر در بخش شمال غربی تالش قرار دارد. البته از سوباتان می‌توانید به فاصله ۱۷ کیلومتر دور‌تر به دریاچه نئور هم برسید. این مکان در روبروی کوه مشهور و بلند تالش به نام ریشکاجی قرار گرفته است. البته ریشکاجی را با نام ریشگاسر هم می‌شناسند.
اگرچه بهترین فصل برای رفتن به این مکان بهار و تابستان است اما اوایل پاییز هم همهمه مردم در آن شنیده و ازدحام در آن دیده می‌شود. مردم این منطقه بیشتر به دامپروری و کشاورزی مشغولند. سوباتان انصافا با صفاست.
چطوری به سوباتان بریم ؟
اگر می‌خواهید به سوباتان سفر کنید می‌توانید از راه‌های متعددی که دو مورد مشهور‌تر از بقیه است استفاده کنید. یکی اینکه از راه تالش به این مکان برسید و یا اینکه از طریق دریاچه نئور؛ البته پیشنهاد ما بیشتر این است که این مکان را تنها از طریق تالش دیدن کنید و اینکه سعی کنید با اتومبیل‌های شخصی به دیدن این مکان نروید، چرا که ۲۴ کیلوکنر از مسیر مشکل دارد و به اتومبیلتان آسیب میزند. اگر بخواهید می‌توانید از پاترول‌های کرایه ای برای رفتن به این منطقه استفاده کنید و یا اینکه پیاده بروید. ولی پیشنهاد ما این است که اگر می‌خواهید حتی با اتومبیل شخصی بروید اتومبیلتان شاسی بلند باشد. البته به کرات مشاهده شده که گردشگران با پراید حتی به دیدن این مکان می‌آیند.
دیدنی‌های سوباتان چیست ؟
سوباتان محلی است که داری دیدنی‌های بسیار زیادی است. شما می‌توانید در این منطقه از دیدنی‌های زیر بهره مند شوید
چشمه باتمان بلاق : این چشمه زیبا بین سوباتان و آسبومار قرار دارد که بسیار زیبا و دیدنی است
منطقه باستانی غار گنجخانه
سرچشمه اصلی قنات سلسال : گویا این سرچشمه مربوط به قلعه سلسال لیسار است
زمین اسب دوانی : این بخش در واقع بسیار مسطح و دل انگیز است و بر سوباتان اشراف دارد
آبشار ورزان : برای رفتن به این مکان باید از غرب سوباتان ۴ کیلومتر راه را طی کنید تا به آبشار برسید.
مناطق دیدنی هاچا داش – ساری داش – مجمع داش و .. که هر سه از دیدنی‌های این مکان هستند که ازدحام خاصی دارند .
پارک طبیعی و جنگلی آلچالق استراحت گاه خوبی برای تابستان‌های شما به شمار می‌روند.
غذاهای سوباتان
شاید دوست داشته باشید در تجربه سوباتان گردی، کمی هم با طعم غذاهای اهالی این مکان آشنا شوید. اهالی عشایر نشین این منطقه غذاهایی با ترکیبات و طعم خاصی دارند که مخصوص و بومی خودشان است. اگر میخواهید می‌توانید میهمان آن‌ها شوید و از غذاهای پندیره ویسوج ، سوجا دیله ، قورما ، قورتماج ، سیرجینه ، کله پلو ، پته ، قوزلی بریان که خاص خودشان است صرف کنید.
از دیگر چیزهایی که در این مکان زیاد بدان توجه می‌شود گیاهان دارویی منطقه است که می‌توانید در مورد آن‌ها با اهالی محل مشورت کنید و کمی از آن‌ها را برای روزهای اورژانسی به همراه خود داشته باشید. ک
سوباتان کجاست ؟
سوباتان کجاست ؟
سوباتان کجاست ؟
سوباتان کجاست ؟
سوباتان کجاست ؟

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]