ترکیه و قهوه ترک

ترکیه و قهوه ترک

استانبول بیاى قهوه ترک نخورى؟ مگه داریم مگه میشه!

قهوه ترک در فرهنگ ترک‌ها خیلى رواج دارد و بیشتر زمان‌ها با خوردن قهوه ترک اوقات خود را سپرى مى کنند .
معمولا یکى از آداب خوردن قهوه ترک گذاشتن یک لیوان آب است که قبل خوردن قهوه ترک به بهتر کردن مزه قهوه کمک مى کند .
یکى دیگر از آداب قهوه ترک آوردن قهوه توسط عروس در مراسم خواستگارى است که آنرا تلخ یا تند مى کنند و تازه داماد آنرا باید به نشانه رضایت میل نماید .
روش دم کردن قهوه ترک ساده است ١.٥ قاشق چاى خورى قهوه را با یک فنجان قهوه خورى در ظرف دم کنى قهوه ریخته و به حدى که سرش کف سفید کرد دم مى کنید، لازم به ذکر است قهوه نباید جوش آید و میزان شکر هم دل بخواهى است .

– چیزهایی که درباره قهوه نمی‌دانستید،

قهوه را مسلمانان رواج دادند، شخصى به نام خالد در کفا از کشور اتیوپى قهوه‌ها را بسته به نوع دم کردن با یکدیگر دسته بندی کرد به دسته های؛

– قهوه ترک
– قهوه فرانسه
– قهوه اسپرسو

تقسیم می‌شوند.

– قهوه دارک رست (Dark roast) کافئین کمتری دارد.
دارک رست فرانسوی یا ایتالیایی ممکن است مزه تندتری داشته باشد، اما به این معنی نیست که کافئین آن هم بیشتر است. در واقع، قهوه لایت رست کافئین بیشتری دارد چون نحوه طبخ دانه‌های قهوه باعث فعال‌تر شدن کافئین میشود. (البته نوع دارک رست برای معده بهتر است).

همه برندهای قهوه یکسان تولید نمیشوند؛
باید بدونیند که برندهای مختلف در مقدار کافئینی که دارند، متفاوت هستند. مثلا یه فنجان قهوه از مارک استارباکس نسبت به یه فنجان قهوه مک دونالد بیشتر از دو برابر کافئین (در هر اونس) دارد (۲۰٫۶ میلی گرم در مقایسه با ۹٫۱ میلی گرم)

– نحوه خرد کردن قهوه:
دلتان کافئین خیلی بیشتری میخواهد؟ خب بهتره به جای استفاده از یک قهوه ساز یا از آسیاب دستی استفاده کنید که خیلی بهتر است و دانه‌های قهوه رو ریزتر میکند، در نتیجه کافئین بیشتری داخل فنجون شما میاید.

– سوخت و ساز بدن هر کسی فرق میکند.
کافئین در بدن هر کسی به نوع متفاوتی دفع میشود. زنان معمولا این روند رو سریع‌تر از مردان تجربه میکنند، افراد سیگاری دو برابر سریعتر از افراد غیر سیگاری کافئین را دفع کرده، و زنانی که قرص ضدبارداری مصرف میکنند حدود یک سوم زودتر از زنانی که این نوع قرص‌ها رو مصرف نمیکند.

– قهوه آب بدن را کم نمیکند شاید بارها شنیده باشید که باید آب بیشتری بنوشید تا اثرات ضدآبی کافئین خنثی شود. طبق تحقیقی که در دانشگاه بیرمنگام انجام شده، معمولا قهوه درست مثل آب عمل میکنه، به خصوص وقتی که به طور منظم قهوه بنوشید. سوفی کیلر (محقق) توضیح میدهد که مصرف منظم کافئین باعث میشود بیشتر در برابر اثرات بالقوه ادرار آور مقاومت کنید. بدن شما میتواند مصرف مایعات رو منظم کرده و اینطوری کمتر مستعد ابتلا به هر نوع افزایش خروج ادرار خواهید بود.

– قهوه خیلی بهتر از نوشیدنی‌های انرژی زا عمل میکنه.
دلتون یه افزایش انرژی درست و حسابی میخواهد؟ به جای اینکه ردبول بنوشید، به دنبال کافئین بیشتری باشید. قهوه در هر سرو نسبت به نوشیدنی‌های انرژی زا کافئین خیلی بیشتری داره (حدود ۸۰ میلی گرم کافئین در هر قوطی ۸٫۴ اونسی رد بول در مقایسه با هر فنجان قهوه که ۹۵ تا ۲۰۰ میلی گرم کافئین داره)، منهای شکر و مواد مصنوعی.
ترکیه و قهوه ترک

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]