۱۲ نکته که خانم‌ها باید پیش از سفر به هند بدانند (1)

۱۲ نکته که خانم‌ها باید پیش از سفر به هند بدانند (1)

خانم کیدنس راردون، گردشگری است که به‌تنهایی سفر می‌کند، در این مقاله از تجربیات وی در سفر تنها به هند استفاده می‌کنیم.
۱- درباره هند مطالعه کنید
همانند هر مقصد دیگر، زمانی را برای یادگیری در مورد هند و فرهنگ آن قبل از رسیدن به آنجا اختصاص دهید. با چشمانی باز و مطلع سفر کنید و مراحل لازم برای آمادگی و کسب اطلاعات را طی کنید و بدانید که آنچه در انتظار شماست با آنچه شما انتظار دارید، تفاوت دارد.
۲- لباس مناسب بپوشید
این مورد نیازی به گفتن ندارد، اما باید یادآوری شود. هند یک کشور محافظه‌کار است، بنابراین لباس‌هایی بپوشید که شانه‌ها و پاهای شما را از دید دیگران می‌پوشانند.
پوشیدن لباس‌های محلی هندی مثل کورتا (یک تونیک گشاد و بلند) و یا کت و شلوار یا شلوار کامیز که به‌آسانی در فروشگاه‌های منطقه‌ای و فروشگاه‌هایی مثل «فابیندیا» یافت می‌شوند، می‌تواند گزینه خوبی باشد. به‌هیچ‌وجه این لباس‌ها تضمین‌کننده امنیت شما نیستند و نمی‌توانند مانع جلب‌توجه مردان هندی شوند، اما نیازی هم نیست که توجه بیجا به سمت خود جلب کنید.
۳- بدانید که چه موقعی بیان حقیقت به شما کمک می‌کند
به اشتراک گذاشتن فرهنگ و سبک زندگی با دیگر فرهنگ‌ها مهم است؛ زیرا این کار برابر با یادگیری از دیگران است. حقیقت اینکه من ۲۷ ساله هستم و مجرد و تنها سفر می‌کنم. این موضوع برای بسیاری از هندی‌ها تعجب‌آور بود و من از صحبت با آن‌ها در مورد فرهنگ‌های مختلف لذت می‌بردم – صحبت‌هایی که اگر من حلقه ازدواج تظاهری می‌پوشیدم یا اینکه تظاهر می‌کردم که شوهرم در بمبئی کار می‌کند هرگز اتفاق نمی‌افتاد.
۴-در سفر با قطار، سعی کنید تخت بالا را رزرو کنید
هر کس یک داستان به‌یادماندنی از راه‌آهن هند دارد- زوجی که به آن‌ها کمک کردم تا در ایستگاه پیاده شوند، خانواده‌ای که اصرار داشتند تا دال و چاپاتی خودشان را با من تقسیم کنند، دانشجویی که گفته بود فقط در صورت پیش آمدن مشکل صدایش کنیم-همگی داستان‌های خودشان را داشتند. از نظر من هیچ مقصد دیگری مثل هند برای سفر جالب نیست.
اما احتیاط در شرایط خاص بسیار مهم است. در هنگام رزرو قطار، تخت بالا را رزرو کنید. در این مکان نه‌تنها می‌توانید در طول سفر کیف‌های خود را در امنیت نگه دارید بلکه هنگام خواب احساس امنیت بیشتری خواهید داشت.
۵- سعی کنید شب به مقصد نرسید
سعی کنید در اواخر شب ورود یا خروج از یک منطقه نداشته باشید. این موضوع هم به دلیل مالی و هم به دلیل امنیتی مهم محسوب می‌شود. همواره آدم‌های مکار و حیله‌گر در کمین افراد گمشده و بی‌برنامه خواهند بود. اولین اقامت شبانه خود را به‌گونه‌ای رزرو کنید که وقتی فرودگاه یا ایستگاه راه‌آهن را ترک می‌کنید، از اقامتگاه خود مطمئن باشید.
۶ – محکم باشید
در کشوری که از قدیم حرکات سر به معنای بله یا خیر بوده است، به‌سختی می‌توان به‌صورت آهسته به کسی «نه» گفت؛ اما به‌عنوان یک زن، گاهی اوقات لازم است که تا مکالمات ناخواسته و نامناسب را نشنیده بگیرید.
وقتی به‌عنوان یک زن تنها سفر می‌کنید، مخصوصا در کشوری مثل هند، وظیفه شما در درجه اول محافظت از خودتان است پس در انجام این کار تردید نداشته باشید. این کار می‌تواند با یک کلمه محکم یا سکوت باشد.

منبع:http://soali.ir/
۱۲ نکته که خانم‌ها باید پیش از سفر به هند بدانند (1)
۱۲ نکته که خانم‌ها باید پیش از سفر به هند بدانند (1)

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]