دستان سنگی طبیعت

دستان سنگی طبیعت

پارک ملّی زایِن که در نواحی جنوبی ایالت یوتا در آمریکا واقع شده، بیش از هر چیز دیگر به خاطر مجموعه‌ای تماشایی از آبشار، دریاچه، رودخانه و البته دره‌های سرخ رنگ مبهوت کننده، به شهرت و محبوبیت رسیده است.
در این میان بی شک”The Narrows“، جایی خاص را در دل درّه‌ی زایِن اشغال کرده، مسیری کم پهنا اما طولانی که در میان دیواره‌های سنگی بلند بالایی محصور شده است. در واقع این مسیر، ۲۶ کیلومتر امتداد دارد و متوسط پهنای آن ۶ متر است. این منطقه به انتخاب نشنال جئوگرافی، در شمار ۱۰۰ منطقه‌ی برتر ماجراجویی در ایالات متحده، جای دارد.
در اصل اینجا آبکندی باریک با صخره‌های سرخ سراشیب بوده که به طور متوسط ۶۱۰ متر ارتفاع دارند. رودخانه‌ی ویرجین(Virgin)، در میان این دیواره‌های سنگی پر ابهت جریان دارد، اما خوشبختانه عمق آن در حدی است که بازدید کنندگان می‌توانند به راحتی این مسیر را طی کنند.
همانگونه که گفتیم این مسیری بلند و طولانی است، به طوری که باید یک روز کامل را برای گشت و گذار در تمام طول آن اختصاص داد. به همین دلیل در طول این دره، ۱۲ کمپ و اردوگاه تعبیه شده که پذیرای گردشگران و ماجراجویان هستند. حتی می‌توان شب را در این استراحت‌گاه‌ها به صبح رسانده و بی دغدغه، این ماجراجویی پر هیجان را ادامه داد.
در مجموع سفر به این نقطه چشم اندازی شاد، مفرّح و مملو از لحظات پرهیجان را نوید می‌دهد. البته با وجود مسیرهای کم خطر و اقامت‌گاه‌های مناسب، بهتر است لوازمی همچون عصای مخصوص پیاده روی و البته کفش مناسب و راحت را به همراه داشت.
فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای مسافرت به این منطقه است. چرا که هم سطح آب رودخانه پایین بوده و هم آب آن از دمای مناسبی برای راه پیمایی برخوردار است.
منبع :خراسان نیوز
دستان سنگی طبیعت
دستان سنگی طبیعت
دستان سنگی طبیعت
دستان سنگی طبیعت

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]