سفر به کوچک‌ترین کشور قاره‌ی سبز

سفر به کوچک‌ترین کشور قاره‌ی سبز

لوکزامبورگ، کشوری است کوچک که در اروپای غربی واقع شده و با بلژیک در شمال و غرب، آلمان در شرق و فرانسه در جنوب هم مرز است. لوکزامبورگ تنها با ۲.۵۸۶ کیلومتر مربع مساحت، کوچک‌ترین کشور قاره‌ی سبز به شمار می‌آید. اما کوچک بودن لزوماً چیز بدی نیست. به خصوص زمانی که مناظری زیبا را در دل خود نهفته داشته باشد.
یک عکاس خوش ذوق، با مجموعه تصاویر مینیاتوری خود از این جواهر کوچک، زیبایی‌های چشم‌نواز آن را در قالبی متفاوت به تصویر کشیده است.
آنابلا والنته (Anabela Valente) می‌گوید که هر زمان دوستانش از کشورهای دیگر به ملاقات او می‌آیند، همراه آنها تورهای تفریحی و سرگرم کننده‌ای برای بازدید از لوکزامبورگ برگزار می‌کند. به تازگی نیز دوستی هلندی به دیدن او آمده که آنابل او را نیز برای گردش به مهم‌ترین جاذبه‌های لوکزامبورگ برده است.
در طول این سفر بود که آنها تصمیم گرفتند این مجموعه تصاویر مینیاتوری زیبا را تهیه کنند. آنابل اشاره می‌کند که هدف او از این کار نشان دادن این حقیقت است که حتی کشوری کوچک همچون لوکزامبورگ نیز در جای خود زیبا، دوست داشتنی و شگفت انگیز است.
این شهر در نزدیکی دره‌ی باریک رودخانه‌ی کِلِرو (Clerve) واقع شده، امکانات مختلفی را در اختیار بازدید کنندگان قرار داده و مملو از فرصت‌هایی برای گشت و گذار و لذت بردن از طبیعت زیبا و مسحور کننده است. در قلعه این شهر نمایشگاه‌های متعدد از آثار هنری عکاسان بنام، برگزار می‌شود.
یکی از پرطرفدارترین قلعه‌های توریستی این کشور قلعه‌ی پریان است که این روزها دیگر بار درخشش دوران قدیم خود را باز یافته و میزبان جشنواره‌های قرون وسطایی تابستانی است. ویکتور هوگو نویسنده‌ی فقید فرانسوی، گاه و بیگاه در این منطقه اقامت کرده و همین جا آثار زیبا و ارزشمند خود را جان می‌بخشید.
شاید هیچ لغتی برای توصیف این زیبای سنگی کافی نباشد. قلعه‌ای افسون شده که در تاریک و روشن‌های پوشش سبز اطرافش به دلبری مشغول است.
شهر زیبای لوکزامبورگ که پایتخت این کشور است، همیشه زنده و بیدار بوده و در تمام طول روز، روح شاد و پر طراوت آن در گوشه و کنار جریان دارد. اما شب‌های آن، زمان دیگری است که مناظر زیبایی و افسون دیگری می‌یابند. تابستان‌ها این منطقه مملو از مردمانی است که شاد و بی‌خیال هستند. همچنین جشنواره‌های متعددی هم در این ناحیه برگزار شده که حال و هوای دیگری به شهر می‌بخشند.
اینجا مرکز فرهنگی شهر است. جایی که کنسرت، نمایشگاه و تئاترهای متعددی برگزار می‌شوند. البته در گذشته این بنا به عنوان صومعه، بیمارستان و البته زندان مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
اینجا منطقه‌ای بکر و مناسب برای پیاده روی و گشت و گذار در طبیعت است. رنگ‌های سبز، شاد و پرطراوت درختان و پوشش سبز گیاهان اطراف و همچنین شکل و ظاهر جذاب و خیال انگیز صخره‌هایش، چنان بازدید کنندگان را مجذوب خود می‌کنند که حتی بعد از کیلومترها راه پیمایی هنوز هم شاد و پرانرژی هستند.
سفر به کوچک‌ترین کشور قاره‌ی سبز
سفر به کوچک‌ترین کشور قاره‌ی سبز
سفر به کوچک‌ترین کشور قاره‌ی سبز
سفر به کوچک‌ترین کشور قاره‌ی سبز

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]