راهنمای سفر به کیوتو (3)

راهنمای سفر به کیوتو (3)

هزینه‌ی حمل و نقل
کیوتو هم مانند اغلب شهرهای بزرگ جهان دارای یک سیستم حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس، انواع قطار و تراموای است. همه‌ی اتوبوس‌ها، متروها و تراموای‌ها بسته به منطقه و میزان ترافیک هر ۱۰ تا ۲۰ در ایستگاه‌های اصلی توقف می‌کنند. در طول ساعات شلوغی این سیستم تعداد بیشتری اتوبوس و قطار را وارد خطوط می‌کند تا دسترسی به آن‌ها راحت‌تر باشد اما طی ساعتی از شب زمان بین هر توقف افزایش می‌یابد. همچنین دو خط مترو در کیوتو وجود دارد؛ خط Karasuma که از جنوب تا شمال و در طول خیابانی به همین نام فعالیت دارد و در ایستگاه JR توکیو توقف می‌کند، خط دوم هم که جدیدتر است Tozai نام دارد و از شرق تا غرب اقدام به جابجایی مسافران می‌کند. به علاوه می‌توانید برای گشت و گذار در شهر از ایستگاه‌های مختلفی که تعبیه شده است انواع دوچرخه را اجاره کنید که مقرون به صرفه‌تر است. قیمت انواع بلیط معمولی به شرح زیر است:
مترو در محدوده‌ی شهر ۲۱۰ تا ۳۵۰ ین
اتوبوس در محدوده‌ی شهر ۲۳۰ ین
تاکسی در محدوده شهر (هر ۲ کیلومتر) ۶۵۰ ین
هر ۳۰۰ تا ۴۰۰ متر جابجایی توسط تاکسی ۸۰ ین
اجاره دوچرخه معمولی (۱ روز) ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ ین
اجاره دوچرخی الکتریکی (۱ روز) ۱,۷۰۰ تا ۲,۰۰۰ ین
اگر می‌دانید که تعداد سفرهایتان زیاد است و در طول روز ممکن است چندین بار از سیستم حمل و نقل این شهر استفاده کنید پیشنهاد ما استفاده‌ی یکی از انواع بلیط‌های ویژه‌ی زیر است:
بلیط یک روزه‌ی اتوبوس ۵۰۰ ین
بلیط یک روزه‌ی مترو ۶۰۰ ین
Kyoto Sightseeing Card: قیمت ۱,۲۰۰ ین(۱ روز)، ۲,۰۰۰ ین (۲ روز)-استفاده نامحدود در اتوبوس (درون شهر و حومه)، هر دو خط مترو
کارت‌های دیگری هم وجود دارند که Prepaid cards نامیده می‌شوند. این کارت‌ها تخفیفی ندارند و فقط جهت صرفه‌جویی در وقت و راحتی دسترسی به اتوبوس و مترو مورد استفاده قرار می‌گیرند.
توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها
کاری، رامن و دانبری (Dunberi) میل کنید
همانطور که گفتیم رستوران‌ها در کیوتو می‌توانند سریع جیب شما را خالی کنند، از این رو پیشنهاد می‌کنیم این سه نوع غذا را میل کنید که هم خوشمزه هستند و هم قیمت مناسب‌تری دارند. ظرف کاری که ۳۷۰ ین قیمت دارد. همچنین دانبری (ظرف غذایی مرکب از گوشت و برنج) بین ۵۰۰ تا ۶۵۰ ین هزینه دارد. غذایی مثل رامن هم به ندرت بیشتر از ۸۶۰ ین قیمت دارد.
یک کارت عبور معبد خریداری کنید
با پرداخت ۳,۸۰۰ ین می‌توانید یک کارت عبور ۲ روزه (Temple Pass) که برای بازدید از اکثر معابد کیوتو تخفیف خوبی را برایتان فراهم می‌کند و به علاوه امکان استفاده‌ی رایگان از سیستم حمل و نقل عمومی را هم به شما می‌دهد. اگر قصد دارید از چندین معبد بازدید کنید (تعدادی از آن‌ها فاصله‌ی زیادی با هم دارند) این کارت را تهیه کنید.
راهنمای سفر به کیوتو (3)
راهنمای سفر به کیوتو (3)

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]