دیوار سیاتل دوباره آدامسی شد

دیوار سیاتل دوباره آدامسی شد

روزهای قبل خبری مبنی بر تمیز شدن دیوار مشهور آدامسی سیاتل منتشر شد، خبری که اعتبار آن چند صباحی بیش‌تر نبود. دیوار آدامسی سیاتل، دومین جاذبه گردشگری آلوده دنیا، انگار به چسبیدن آدامس عادت کرده و ترک عادت‌های بد زمان‌بر است. این دیوار روز دوشنبه پس از بیست سال برای اولین بار به‌طور کامل تمیز شد، اما طرح یادبود برای حادثه تروریستی پاریس، اولین یادگار آدامسی را بر تن این دیوار نقش زد. زمان کوتاهی از تمیز شدن کامل این دیوار نگذشته بود که نقشی از طرح نشان صلح با برج ایفل، با چسباندن تعداد زیادی آدامس روی این دیوار جای گرفت. پس‌ازآن به‌سرعت، مردم رویه گذشته را در پیش گرفتند و دیوار دوباره راه گذشته خود را از سر گرفت.
فلسفه پیدایش این دیوار به حدود بیست سال قبل برمی‌گردد، یعنی زمانی که مردم منطقه فقیرنشین شهر سیاتل ایالت واشنگتن آمریکا، برای دریافت بلیت تئاتر در کنار دیوار به‌صف می‌ایستادند و آدامس‌های جویده شده خود را به دیوار خانه‌ای متروک می‌چسباندند. پس‌ازآن، چسبیدن آدامس به این دیوار به رویه‌ای عمومی تبدیل شد و این دیوار آدامس‌های جویده شده بیشتر و بیشتری به خود می‌دید. تا جایی که دیوار شهرتی جهانی یافت و به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر سیاتل بدل شد.
مقامات شهر سیاتل هفته گذشته تصمیم گرفتند، با توجه به محیط آلوده‌ای که روی این دیوار به وجود آمده، این دیوار را با بخار آب فشار قوی شستشو دهند. بنابراین با اعلام خبر پاکسازی دیوار، از مردم خواستند تا با این یادگار شهر خود برای آخرین بار خداحافظی کنند. پس از آن دیوار به طور کامل تمیز شد و نمای آجرهای قرمز آن پس از سال‌ها هویدا گشت.

منبع:قطره
دیوار سیاتل دوباره آدامسی شد
دیوار سیاتل دوباره آدامسی شد

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]