مناسب‌ترین وسیله برای سفر

مناسب‌ترین وسیله برای سفر

ماشین شخصی
استفاده از ماشین شخصی یکی از کم هزینه‌ترین و معمولترین شیوه‌های حمل و نقل در ایران است که به دلیل انعطاف بالایی که دارد به شما امکان توقف در طول مسیر و تماشای مکانهای دیدنی را می‌دهد. پمپ بنزین در درون و حاشیه تمام شهرهای ایران یافت می‌شود.گردشگران خارجی می‌بایست دارای گواهینامه معتبر بین المللی باشند.
تاکسی
سفرهای درون شهری با تاکسی یکی از معمولترین اشکال حمل و نقل شهری است. تاکسی‌ها نسبت به اتوبوسها سریعتر بوده و ظرفیت آنها زودتر تکمیل می‌شود. در صورتی که عجله دارید می‌توانید تاکسی را دربست گرفته و به طور اختصاصی سوار شوید.
شبکه حمل و نقل ریلی
سفر با قطار در ایران معمولا راحت‌تر و سریعتر از اتوبوسهای کندرو است. همچنین در قطار امکان خواب و استراحت برای مسافر فراهم است. شبکه ریلی شامل سه خط است. اولین خط از شرق به غرب مرزهای ترکیه و ترکمنستان را از طریق تبریز، تهران و مشهد به یکدیگر متصل می‌سازد. دومین و سومین خط از جنوب تهران آغاز شده و در قم به دو بخش تقسیم می‌شود. یک مسیر به جنوب منتهی شده و دیگری کاشان، یزد و کرمان را به یکدیگر متصل می‌کند. بلیط قطار را می‌توان از ایستگاههای راه آهن و دفاتر خدمات سفر تهیه نمود.
اتوبوس
شبکه اتوبوسرانی داخلی ایران گسترده است. سرعت مجاز برای اتوبوسها 80 کیلومتر در ساعت است. تفاوت اندکی میان شرکتهای اتوبوسرانی وجود دارد و اغلب آنها دو نوع اتوبوس دارند: لوکس و ولوو. اتوبوسهای درجه یک کولر دار هستند و در طول سفر از شما پذیرایی مختصری به عمل می‌آید. شما می‌توانید بلیط اتوبوس را از ترمینالهای اتوبوسرانی تهیه نمایید.
هواپیما
برای مسافرانی که عجله دارند هواپیما گزینه مناسبی برای مسافرت است. شرکتهای عمده هواپیمایی ایران، ایران ایر، آسمان، ماهان و کیش ایر می‌باشند. بلیط هواپیما را می‌توان از فرودگاهها و دفاتر خدمات سفر تهیه نمود.
مناسب‌ترین وسیله برای سفر
مناسب‌ترین وسیله برای سفر
مناسب‌ترین وسیله برای سفر

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]