بفرمایید سرشیر ....

بفرمایید سرشیر ....

سرشیر یکی از خوشمزه‌ترین مواد لبنی است که مشتریان بسیار زیادی به خصوص مسافران و میهمانان شهر توریستی سرعین به خود اختصاص داده است .
سرشیر, چربی‌های شیر است که در اثر جوشیدن شیر و سبک شدن و باز شدن ملکول‌های آن بر سطح شیر می‌آید.برای تهیه سرشیر بیشتر از شیر گاومیش که بسیار پرچربی و غلیظ می‌باشد استفاده می‌شود.در فصل تابستان به علت زیاد بودن درخواست سرشیر از جانب مسافران انواع مختلف سرشیر از مناطق مختلف حتی استان‌های مجاور به این شهر آورده می‌شود .اما سرشیر خود منطقه علاوه بر داشتن طعم و مزه عالی ظاهر بسیار زیبا یی نیز دارد که این خود بزرگترین عامل محبوبیت این سرشیر می‌باشد.به خاطر طریقه برش و جمع آوری آن که تقریبا خیلی شبیه به شیرینی خامه ای رولت می‌ماند.
یعنی شما لایه‌های روین سر شیر را که موقع جمع آوری سرشیر تاب داده شده است را به راحتی در درون حلقه‌های رولتی آن می‌توانید ببینید. بین این لایه‌ها خامه ای بسیار سفیدی به ضخامت حداکثر یک سانتی متر دیده می‌شود و وقتی آنرا با چاقو برش بدهید لایه‌ها و خامه‌ها به راحتی قابل تشخیص می‌باشد.عسل و سرشیر (بال قیماق) معروف‌ترین محصول و سوغاتی مناطق اطراف سبلان و به خصوص شهر سرعین است.

بفرمایید سرشیر ....
بفرمایید سرشیر ....
بفرمایید سرشیر ....

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]