چند نکته برای داشتن پروازی راحت و بی‌دغدغه

چند نکته برای داشتن پروازی راحت و بی‌دغدغه

1. صندلی مناسبی رزرو کنید. در صندلی‌های یک پرواز حتی در یک کلاس و قیمت‌های برابر، برخی صندلی‌ها مناسب‌ترند. بهتر است صندلی شما در کنار راهرو باشد که برای دراز کردن پا فضای کافی داشته باشید و یا اگر می‌خواهید بخوابید، بهتر است صندلی‌تان در کنار پنجره باشد. از صندلی‌هایی که در نزدیکی دست‌شویی و یا مسیرهایی که راهروهای اصلی را به هم وصل می‌کنند خودداری کنید. این مسیرها و همچنین دستشویی‌ها خصوصاً در پروازهای طولانی پررفت‌وآمد است و ممکن است مسافران به صندلی شما برخورد کنند. همچنین سروصدا و نوری که از دستشویی می‌آید هم می‌تواند مزاحم خواب شما باشد.
2. اگر می‌خواهید در طول پرواز بخوابید، از قلب وسایل لازم را با خود ببرید. با خود بالشت مسافرتی ببرید و سعی کنید که بالشتتان جمع‌شو باشد.
3. برای تفریح خود وسیله‌ای همراه داشته باشید. معمولاً فیلم مدتی بعد از شروع پرواز پخش می‌شوند و آهنگ‌ها و فیلم‌های موجود در هواپیما ممکن است چندان خوب نباشد، پس با خود وسیله‌ای مانند تبلت، لپ‌تاپ و یا mp3 پلیر ببرید، همچنین سعی کنید شب قبل فیلم و آهنگ‌های جدیدی برای خود فراهم کنید. همچنین کتاب هم می‌توانید با خود همراه ببرید.
4. همیشه چند تا مجله‌ی تازه با خود داشته باشید. خریدن چند مجله‌ی جدید پیش از پرواز می‌تواند شروعی مناسب برای سفرتان باشد.
5. اگر ممکن است با ایرلاینی سفر کنید که A.V.O.D در اختیار شما قرار می‌دهد و به این معنی است که شما در مقابل خود یک تلویزیون دارید و می‌توانید فیلم و یا آهنگی که دوست دارید را تماشا کنید و گوش دهید. این امکان می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد، اما حواستان باشد، این پروازها می‌توانند بسیار گران باشند.
6.با خود هدفون ببرید. هدفون‌هایی که در هواپیما رایگان و یا با پرداخت هزینه در اختیار شما قرار داده می‌شود معمولاً کیفیت پایینی دارند. با خود هدفونی ببرید که ضد صدا باشد و یا هدفون‌هایی که داخل گوش می‌روند، با این روش می‌توانید تا حدود زیادی از شنیدن صدای اطراف، خصوصاً صدای موتور هواپیما، جلوگیری کنید.
7. باری که با خود داخل کابین هواپیما می‌برید را به حداقل برسانید. به نظر یک کوله‌پشتی برای کابین مناسب باشد، همچنین پیدا کردن جا برای یک کوله‌پشتی در بالا و یا زیر صندلی راحت‌تر از پیدا کردن جا برای یک کوله‌ی بزرگ است.
8. با خود مسواک و هر چیز دیگری که دوست دارید قبل از ملاقات با عزیزانتان استفاده کنید ببرید، اما از حمل موادی که ژل و یا مایع‌اند خودداری کنید.
9. اگر مزه و سالم بودن غذا برایتان مهم است، غذای خود را همراه ببرید. برخی ایرلاین‌ها غذای مناسبی سرو نمی‌کنند، می‌توانید به سایت airlinemeals.net سری بزنید و به نظراتی که توسط مسافران راجع به غذاهای سرو شده در ایرلاین‌های مختلف داده‌شده است، نگاهی بیندازید و تصمیم بگیرید که غذا با خود ببرید و یا نه.
10. با ایرلاین خود تماس بگیرید و مطمئن شوید که آن‌ها غذای رایگان سرو می‌کنند و همچنین در صورت امکان غذای ویژه سفارش دهید. بسیاری از ایرلاین‌ها غذاهای گیاهی و حلال و سایر انواع غذاهای ویژه هم سرو می‌کنند که باید 2 یا 3 روز قبل از پرواز آن‌ها را سفارش دهید. همچنین با توجه به این‌که غذای شما باید به‌صورت ویژه تهیه شود، معمولاً از غذای معمولی بهتر است و نیز کسانی که غذای ویژه سفارش داده‌اند معمولاً زودتر از بقیه غذای خود را دریافت می‌کنند. همچنین اگر دیدید ایرلاین موردنظر غذای رایگان سرو نمی‌کند، حواستان باشد غذا با خود ببرید.
11.مقداری شکلات و یا سایر میان وعده با خود ببرید. همراه داشتن مواد پروتئینی می‌تواند مفید باشد، زیرا غذایی که ایرلاین‌ها سرو می‌کنند عموماً پروتئین پایین و کربوهیدرات بالایی دارند.
چند نکته برای داشتن پروازی راحت و بی‌دغدغه
چند نکته برای داشتن پروازی راحت و بی‌دغدغه

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]