چگونه در طبیعت گردی یک سرپناه بسازیم؟ 2

چگونه در طبیعت گردی یک سرپناه بسازیم؟ 2

سرپناه صحرایی یک نفره
در مکانهای جنگلی و کوهستانی دارای درخت شما از این روش ساده می‌توانید یک سرپناه درست کنید. از مزایای این روش احتیاج نداشتن به ابزار است. یک درخت به عنوان عمود چادر و چوب دیگری به طول ۲.۵ الی ۳ متر و قطر ۳ سانتی متر جهت تکیه دادن به آن پیدا کنید. سپس چوب را به درخت با طناب یا شاخه‌های درختان ببندید. با یک روکش برزنتی یا مشابه شما یک سرپناه دارید. فقط فراموش نکنید دو گوش آویزان پارچه را با میخ چوبی در زمین فرو یا به صورت سنگچین از داخل یا بیرون شکل دهید. سعی کنید شیب چادر به نحوی باشد که باد مستقیما از سوراخ ورودی به داخل چادر نوزد . اگر درخت در محل مورد نظر شما نبود از یک چوب Y شکل جهت عمود چادر استفاده کنید.
بستر باتلاقی
چنانچه مجبور به ماندن در باتلاق یا جایی که سطح آب آن بالاست شدید نگرانی به خود راه ندهید. با این روش از شر آب و رطوبت کمی راحت می‌شوید. در موقعیت یابی به سطح آب، جزر و مد، باد و مصالح در دسترس دقت کنید.
چهار چوب را به درستی و استواری در زمین فرو کنید. سعی کنید با در نظر گرفتن وزنتان نوع و قطرچوبها را درست انتخاب کنید. دو چوب افقی را به مانند چوبهای برانکارد به این چوبها ببندید و بین آنها را با چوبهای دیگر شاسی کشی کنید. اگر خواستید بستر را تقویت کنید از دو چوب دیگر در وسط به عنوان ستون بهره بگیرید. با شاخ و بال درختان بستر کار را جهت یک خواب راحت مهیا کنید.
سرپناه خاشاکی
این سرپناه مشابه سرپناه صحرایی است با این تفاوت که از چوبها و برگ درختها برای پوشش چوب تکیه استفاده می‌کنیم. این روش در محلهای برفی هم مناسب است. فقط فراموش نکنید اندازه این لانه مناسب شما باشد نه بزرگ و نه کوچک.
چگونه در طبیعت گردی یک سرپناه بسازیم؟ 2
چگونه در طبیعت گردی یک سرپناه بسازیم؟ 2
چگونه در طبیعت گردی یک سرپناه بسازیم؟ 2

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]