تصاویری از زیباترین حادثه قطب

تصاویری از زیباترین حادثه قطب

شفق قطبی یکی از پدیده‌های جوی کره زمین است تصاویری از این پدیده را مشاهده می‌کنید.
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شفق قطبی یکی از پدیده‌های جوی کره زمین است که پدیده ظهور نور‌های رنگین و متحرک در آسمان شب است و معمولاً در عرض‌‌های نزدیک به دو قطب زمین که براثر برخورد ذرات باردار باد خورشیدی و یونیزه شدن مولکول‌‌های موجود در یون سپهر زمین به وجود می آید.
شفق‌های قطبی نورهای زیبایی هستند که به طور طبیعی در آسمان دیده می‌شوند. که معمولاً در شب و در عرض‌های جغرافیایی قطبی به چشم می‌خورند. آنها در یونوسفر تشکیل می‌شوند و در سپیده‌دم قطبی قابل مشاهده هستند. در عرض جغرافیایی قطب شمال به آنها شفق‌های شمالی نیز گفته می‌شود که این نام بر گرفته از نام ایزدگونه رومی سپیده‌دم و نام یونانی باد شمالی است که در سال ۱۶۲۱ توسط پیر گاسندی روی این پدیده طبیعی گذاشته شد.
به شفق‌های قطبی، نور قطب شمال هم گفته می‌شود زیرا آنها غالباً در نیم کرهٔ شمالی رویت می‌شوند و هر چقدر به قطب شمال نزدیک می‌شوید با توجه به مجاورت با قطب مغناطیسی شمالی زمین احتمال بیشتری می‌رود که بتوانید آنها را ببینید به طور مثال در شهرهای شمالی کانادا که بسیار نزدیک به قطب هستند امکان رویت آنها بسیار زیاد است.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
تصاویری از زیباترین حادثه قطب
تصاویری از زیباترین حادثه قطب
تصاویری از زیباترین حادثه قطب

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]