سرچشمه تنگ گجستان رستم

سرچشمه تنگ گجستان رستم

سرچشمه تنگ گجستان رستم یکی از مناطق زیبای گردشگری استان فارس و شهرستان رستم می‌باشد که این جاذبه زیبا با چشم انداز منحصر به فرد در پشت کوه شهرستان رستم و در بخش سورنا واقع شده است که برای رفتن به این منطقه ۴۰ کیلومتر مسیر آسفالته را از روستای کوپن طی کرد.
تنگه گجستان که سرسبز و دارای آب و هوای سرد سیری می‌باشد درختان انگور، بلوط، انار، گردو و بنه را در اطراف خود می‌بیند که این درختان و چشمه هایی که در اطراف درختان می‌جوشد زیبایی این منطقه را دو چندان کرده و طراوت خاصی را به آن بخشیده است.
روستایی با تلفیق معماری سنتی در نزدیکی این چشمه‌ها قرار گرفته است که آب مصرفی این روستا و روستاهای اطراف از این چشمه‌ها تامین می‌شود.
از دیگر نکات حائز اهمیت این منطقه وجود درختان عظیم الجثه سپیدار در کنار رودخانه ای که از چند صد متری پا کوه سرچشمه می‌گیرد می‌باشد. در زمستان بارش برف و باران طراوت آب و هوایی این منطقه را دو چندان کرده است.
از تنگه گجستان به عنوان محلی یاد می‌شود که در سال ۱۳۴۲ خورشیدی عشایر ممسنی و بویر احمد با تکیه بر شجاعت ، دلاوری و سلحشوری خود قوای نظامی حکومت پهلوی را شکست داده و شجاعت خود را بر سر زبانها انداختند و تاریخ ساز شدند.
این منطقه که از مناطق نمونه گردشگری استان محسوب می‌شود سالانه هزاران نفر از علاقه مندان به طبیعت در فصل‌های مختلف از این مکان دیدن می‌کنند و به جرات می‌توان گفت این منطقه در جذب گردشگر تاکنون موفق عمل کرده است.
سرچشمه تنگ گجستان رستم
سرچشمه تنگ گجستان رستم

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]