روستای ده‌چشمه

روستای ده‌چشمه

روستای ده‌چشمه از توابع، بخش مرکزی شهرستان فارسان استان چهارمحال و بختیاری است.روستای ده‌چشمه از روستاهای تاریخی استان چهارمحال و بختیاری است و قدمت طولانی دارد. از مهم‌ترین آثار تاریخی این روستا می‌توان به کتیبه سنگی و تاریخی پیر غار، سنگ قبله، شیرسنگی و قلعه خان اشاره کرد. کتیبه‌ها و سنگ نوشته‌های به جا مانده در این روستا به دورة قاجاریه مربوط است.
روستای ده چشمه یا در کل استان چهارمحال و بختیاری منطقه ای ۴ فصل است که هر فصل واقعا حال و هوا یا رنگ و بوی خود را دارد .
از محصولات این روستا می‌توان به گندم ، جو و... اشاره کرد ، کالاهای کشاورزی این روستا بسیار مرغوب و معطر می‌باشند به طوری که بدون اغراق باید گفت از برترین‌های کشور است ( به خاطر آب و هوای این روستا).در این ده می‌توان درختان انبوه که از آب چشمه ده سیراب می‌شوند را دید.
روستای ده چشمه یک روستای توریستی محسوب می‌شود به گونه ای که سالانه از تمام استان‌ها و حتی کشورهای خارجی مثل آلمان.کانادا. ارمنستان و کویت توریست به خود جذب می‌کند.
دراین مکان چشمه سارهای فراوان وجود داشته ویکی از دلایل انتخاب این روستا برای سکونت همین چشمه‌های آب بوده که برای مصارف کشاورزی ازآنها استفاده می‌شده است. وفور چشمه‌های آب باعث شده که روستا به « ده چشمه» معروف ونامگذاری شود.


http://www.varball.blogfa.com/
روستای ده‌چشمه
روستای ده‌چشمه
روستای ده‌چشمه
روستای ده‌چشمه
روستای ده‌چشمه

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]