شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه

سفرنامه به ارمنستان
اگر شب به جلفا رسیدید سفر ارمنستان رو بذارید برای فردا چون مناطق زیبایی داره و شب نمی‌تونید از این مناطق زیبا لذت ببرید.
لازم به ذکر می‌باشد همه مدارک برای رفتن زمینی به خارج از کشور با ماشین شخصی با اعتبار یک ساله می‌باشد ولی فقط نمره ترانزیت ماشین که گرانترین مورد آن می‌باشد مال همان ماشین بوده و اعتبار دایمی دارد.
برای پرداخت در گمرک ارمنستان نیاز به درام می‌باشد اگر هم همراه نداشته باشیم با دلار می‌توان هزینه ویزا و دیگر پرداختها را انجام داد .
جاده ارمنستان از مرز ایران تا ایروان به سه صورت می‌باشد که بسیار هم زیباست :

1- از مرز تا شهر کاپان کلا کوهستانی است و گاهی هم مارپیجی با شیب تند بخصوص تا دومین شهر"کاجاران" حدودا 40 کیلومتر سربالایی است و ارتفاع جاده بسیار زیاد می‌باشد و در نزدیکی شهر جاده به حداکثر ارتفاع کوه می‌رسد حدود 2535 متر که این مقدار ارتفاع جاده نه تنها در ارمنستان بلکه بلندترین ارتفاع جاده در منطقه قفقاز می‌باشد که در آنجا به کل منطقه مشرف خواهید بود و از آنجا شهر بعدی که در داخل دره قرار گرفته دیده می‌شود سپس ارتفاع به

آرامی کم می‌شود تا اینکه وارد شهر کاجاران می‌شوید و این اولین شهری است که از میان آن عبور می‌کنید و تمام ساختمانها به جا مانده از دوران شوروی سابق با نمایی یکسان و زمخت می‌باشد

2- بعد از شهر کاپان که در 85 کیلومتری مرز می‌باشد زیبایی جاده بیشتر می‌شود و از کوه آرام آرام فاصله گرفته و وارد منطقه جنگلی می‌شوید و اکثرا جاده در وسط جنگل می‌گذرد .

3- تا حدود 250 کیلومتر رانندگی آرام آرام از ارتفاع جاده کاسته می‌شود و وارد منطقه دشت می‌شوید که باغداری و کشاورزی رواج دارد و از این به بعد در کنار جاده بساط محصولات کشاورزی و انواع نوشیدنی در کنار جاده به فروش می‌رسد .

شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه
شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه

زیبا فلاح

زیبا فلاح ﺳﻪشنبه 27 مرداد 94 - 22:44

عالی.ممنون

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]