پر بازدید‌ترین پارک دنیا

پر بازدید‌ترین پارک دنیا

کوکنهوف (به هلندی: Keukenhof) یا باغ اروپا، یکی از پارک‌های دیدنی کشور هلند در نزدیک شهرهای لیسه و لایدن است .در "پارک کوکنهوف" که بزرگترین پارک گل دنیا نیز هست، سالانه هفت میلیون گل در این باغ سی و دو هکتاری کاشته می‌شود. کوکنهوف در نزدیکی شهر هارلم واقع شده و سراسر باغ، 87 گونه درخت به تعداد دو هزار و 500 اصله را در خود دارد.
این مکان هر ساله با آغاز بهار (در اول فرودین) به مدت ۲ ماه بازگشایی می‌شود معمولا از ۲۲ مارس تا ۲۰ مه این مجموعه باز است و در آن هزاران لاله رنگی از انواع مختلف به نمایش در می‌آید. در این دوماه حدود ۷۰۰ هزار نفر از این باغ بازدید می‌کنند. هر سال ۷ میلیون پیاز لاله در محوطه‌ای به وسعت ۳۲ هکتار کاشته می‌شوند که پس از شکفتن گل‌ها این پارک منظره‌ای بدیع را می‌یابد.
این باغ گل، تعدادی از جوایز مهم گردشگری در اروپا را به خود اختصاص داده است و سالانه میزبان تعداد زیادی جشن است.
گردانندگان باغ کوکنهوف در کنار توجه به کوچکترین جزییات در این باغ کوشیده‌اند به امور رفاهی بازدیدکنندگان نیز توجه داشته باشند. گستردگی باغ و حدود 15 کیلومتر راه‌های ویژه پیاده‌روی، زمانی حدوداً چهار ساعته برای قدم‌زدن در باغ طلب می‌کند. به جز ورودی، در چندین بخش دیگر از باغ، میوه و نوشیدنی و همچنین نیمکت‌هایی برای استراحت بازدیدکنندگان در دسترس است. در مرکز باغ هم بخشی که گلخانه‌‌ای بزرگ به نام شاهزاده ویلهم الکساندر، ولیعهد کنونی هلند نامگذاری شده، یک رستوران نسبتا بزرگ ساخته شده است.
پر بازدید‌ترین پارک دنیا
پر بازدید‌ترین پارک دنیا
پر بازدید‌ترین پارک دنیا
پر بازدید‌ترین پارک دنیا

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]