کشف بزرگترین گنج جهان در یک کشتی غرق‌شده در کلمبیا

کشف بزرگترین گنج جهان در یک کشتی غرق‌شده در کلمبیا

یوان مانوئل سانتوس، رئیس‌جمهوری کلمبیا، اعلام کرد که در یک کشتی بادبانی اسپانیایی که 300 سال پیش در آب‌های آمریکای جنوبی غرق شده بود، بزرگترین گنج جهان را کشف کرده‌اند.
به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از فاکس‌نیوز، سانتوس در مورد این گنج عظیم گفت که محل دقیق این کشتی بادبانی در سن‌خوزه است و با کمک تیمی از کارشناسان بین‌المللی موفق به کشف آن شده‌اند. این کشتی در جایی در منطقه گسترده‌ای از شبه جزیره بارو کلمبیا غرق شده بود.
با وجودی‌که هنوز هیچ‌کس به این مکان پا نگذاشته، ابزارهای زیردریایی به این مکان رفته‌اند و تصاویری را از چندین شیء گرانبها مثل توپ‌های برنزی دولفین شکل گرفته‌اند که نشان می‌دهند این وسائل چقدر سالم باقی مانده‌اند.
این کشتی سه قرن پیش در تاریخ 8 ژوئن 1708 با 600 سرنشین غرق شده است و دلیل آن را پیشی گرفتن از یک ناوگان جنگی بریتانیا می‌دانند. محققان معتقدند 11 میلیون سکه طلا و جواهر در این کشتی حمل می‌شده است که متعلق به مستعمره اسپانیاست. محققان ارزش این گنجینه را میلیاردها دلار تخمین می‌زنند.
این کشتی که کارشناسان دریایی آن را جام مقدس کشتی‌های غرق‌شده مستعمره اسپانیا می‌دانند، علت کشمکش‌های قانونی ایالات متحده، کلمبیا و اسپانیا بوده است زیرا تمام این کشورها خود را صاحب قانونی این گنج غرق‌شده می‌دانند.
Sae Search Armanda، شرکت متعلق به سرمایه‌گذاران آمریکایی در سال 1982 اعلام کرد که محل دفن این افراد را در 700 فوت زیر سطح آب پیدا کرده است. دو سال بعد، دولت کلمبیا یک قانون دریایی را مبنی بر اینکه 50 درصد موارد کشف‌شده در کشتی‌‌های غرق‌شده به یابنده محل آنها تعلق می‌گیرد، نقض کرد و فقط 5 درصد به شرکت Sea Search Armanda به عنوان «مالیات یابنده» پرداخت.
به همین دلیل دادخواستی از سوی سرمایه‌گذاران آمریکایی در یک دادگاه فدرال در واشنگتن در سال 2011 صادر شد و دادگاه حکم تجدید نظر آن را برای دو سال بعد داد. از همین روریال دیوان عالی کلمبیا دستور داده است که کشتی قبل از برگزاری دادگاه تجدید نظر، این کشتی احیا شود.
مترجم: نسترن صائبی
منبع :http://www.ana.ir/
کشف بزرگترین گنج جهان در یک کشتی غرق‌شده در کلمبیا
کشف بزرگترین گنج جهان در یک کشتی غرق‌شده در کلمبیا

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]