بازار هفتگی سیاهکل

بازار هفتگی سیاهکل

بخش سیاهکل در 15 کیلومتری جنوب غربی لاهیجان قرار دارد و از طریق بازکیا گوراب با راه آسفالته به شهرهای رشت و لاهیجان ارتباط پیدا می‌کند ، بازار هفتگی سیاهکل رونق خود را به خاطر شعاع وسیع جغرافیایی و عرضه محصولات متنوع کوه ، دره و جلگه به دست آورده است .
تنوع محصولات منطقه مربوط به ویژگی‌های جغرافیایی و امکانات طبیعی آن است .
در بلندی‌ها و ارتفاعات ، مردم به دامداری اشتغال دارند ؛ در دامنه‌های کوه به چایکاری و پرورش کرم ابریشم و در بخش‌های جلگه ای و باتلاقی به برنجکاری مشغولند .
دوشنبه بازار و پنجشنبه بازار سیاهکل از شلوغ‌ترین و پرجمعیت‌ترین بازارهای هفتگی گیلان هستند ، شاید یکی از علل رونق بازار سابقه منطقه باشد که خان نشین بوده و بازار آن محل دیدارها و آشنایی‌ها و حل و فصل اختلافات بوده است .
هر نوع کالایی را در بازارهای سیاهکل از برنج و انواع سبزی‌ها ، مرغ و تخم مرغ و دست ساخته‌های سفالی ، حصیری و نهال و میوه ، گندم و جو و عسل و پشم و فرآورده‌های دامی می‌توان یافت .
در روزهای بازار لوازم زین و برگ و یراق اسب و پالان قاطر نیز به فروش می‌رسد و کار نعلبندی نیز رونق دارد ، دوشنبه بازار و پنجشنبه بازار سیاهکل نمونه کامل از بازارهای هفتگی گیلان هستند .
معرکه گیران ، درویشان و نقالان و مارگیران نیز بساط خود را در گوشه و کنار بازار هفته پهن می‌کنند و گروه زیادی از مشتریان بازار را به خود جلب می‌کنند .
برای کودکانی که همراه والدین خود به بازار آمده اند تماشای نمایش مارگیران و معرکه گیران بسیار جذاب و سرگرم کننده است .
گردشگرانی که به قصد حضور در دوشنبه بازار یا پنجشنبه بازار سیاهکل به این شهرستان سفر می‌کنند بهتر است از دیدن جاذبه‌های طبیعی این شهرستان نیز بی نصیب نمانند .
بازار هفتگی سیاهکل
بازار هفتگی سیاهکل
بازار هفتگی سیاهکل
بازار هفتگی سیاهکل

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]