مسیر دسترسی به دشت لار

مسیر دسترسی به دشت لار

دشت لار یا بهتر است گفته شود پارک ملی لار تشکیل شده از دره ای در حاشیه جنوب غربی تا شمال شرقی کوه دماوند که رودخانه‌های متعددی در آن جریان دارند و همه آنها به سد لار منتهی می‌شوند. این منطقه جزو تقسیمات استان مازندران به حساب آمده و از دیرباز به سبب خوش آب و هوایی محل اردوگاههای پادشاهان در فصل گرما بوده است. تقریبا تمامی جانداران و گیاهان منطقه البرز مرکزی در این پارک وجود دارند. قزل آلا خالدار قرمز از جمله ماهیان تحت حفاظت بوده که در این منطقه یافت می‌شود.
1-ساده‌ترین مسیر از پلور و جاده هراز-جاده آسفالت و عالی!آدرس سد (دشت) لار
با ورود به جاده هراز از انتهای بزرگراه بابایی و عبور از رودهن و بومهن و سپس گردنه امامزاده هاشم مسیر سرپایینی شده و با طی جند پیچ و 2-3 کیلومتر منظره بینظیری از کوه دماوند را مشاهده خواهید کرد که توصیه می‌شود پیش از رسیدن به ساختمان راه داری توقفی نموده و عکسی یادگاری با این غول سپید داشته باشید. کمتر از 10 دقیقه بعد به پلور خواهید رسید. دقت کنید که تابلو چشمگیری وجود نداشته و بهتر است که دنبال مجسمه طلایی کوهنورد در سمت چپ خود بگردید. و از همانجا به جاده فرعی وارد شوید.
باجاده اسفالته و پر پیچ و خم را ادامه دهید و همه جا از فرعی‌های سمت راست یا چپ بپرهیزید، در کمتر از یکربع به محیط بانی سد لار خواهید رسید.
نکته: در فصل بهار پیش از 15 خرداد امکان عبور با خودرو شخصی از محیط بانی وجود ندارد. (بعلت فصل زاد و ولد حیوانات) لذا در صورتیکه تمایل به ورود به منطقه را دارید باید حداقل 2 کیلومتر را پیاده بپیمایید تا به ترتیب به اولین نقطه دسترسی به آب سد و پس از 5 کیلومتر به روخانه دلیچای و حدود 10 کیلومتر به رودخانه سفید آب و 20 کیلومتر به پست تفرجگاهی انتهای سد برسید. در هر حال شما در سمت شرقی دریاچه خواهید بود و امکان دسترسی به حاشیه غربی به سختی امکان پذیر بوده و در خیلی از موارد از دسترسی شما ممانعت بعمل خواهد آمد.
2-مسیر گردنه قوچ خانی، از رودهن و سپس روستای آردینه، نیم ساعتی جاده خاکی ولی وسط دشت در میاین
3-مسیر گرمابدر: اینو دیگه با ماشین شخصی تا فشم، روستای گرمابدر میشه رفت. از محیط بانی تا روی گردنه خاتون بارگاه با وانت عشایر یا پیاده، بقیشم پیاده، نزدیک چشمه دوبرار در میاین!
4-مسیر افجه که خیلی کوهنوردیه دیگه، لواسان-افجه-دشت هویج-به سمت فله پرسون-از روی گردنه به سمت دشت لار که حدودای امامزاده پنج تن در میای


http://aryakuh.blogfa.com/
مسیر دسترسی به دشت لار
مسیر دسترسی به دشت لار
مسیر دسترسی به دشت لار
مسیر دسترسی به دشت لار
مسیر دسترسی به دشت لار

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]