ایران رسما میزبان کنوانسیون 2017 راهنمایان گردشگری شد

ایران رسما میزبان کنوانسیون 2017 راهنمایان گردشگری شد

نایب رییس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری پس از 10 روز ارزیابی و بررسی زیرساخت‌های گردشگری ایران، میزبانی کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری در سال 2017 را رسما به ایران سپرد.
به گزارش خبرنگار گردشگری ایسنا، ایران در سال گذشته موفق شد در رقابت با کشورهایی چون دانمارک و سنگاپور، 18 رأی هیات اجرایی فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری را به نفع خود تمام کند و میزبانی هفدهمین کنواسیون جهانی راهنمایان گردشگری را برای سال 2017 میلادی به دست آورد.
فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری حدود 200 هزار عضو از کشورهای مختلف دارد که اجلاس آن هر دو سال یک‌بار در یکی از کشورها برگزار می‌شود. پس از کسب امتیاز از اعضای هیات مدیره فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری، نایب رئیس این فدراسیون در سفری 10 روزه وضعیت زیرساخت‌های صنعت گردشگری ایران را بررسی کرد که صبح یکشنبه 6 دی‌ماه با ارائه گزارشی اعلام کرد: با وجود برخی نارسایی‌ها، ایران میزبان کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری در سال 2017 است.
«روبی روی» چگونگی اجرای این میزبانی را مهم دانست و گفت: مساله اصلی در برگزاری کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری آن است که ما به عنوان راهنما، دیپلمات‌های فرهنگی در دنیا محسوب می‌شویم و باید بتوانیم این گردهمایی را برگزار کنیم.
وی ادامه داد: از سال 2007 میلادی که برای نخستین بار کشورهای مختلف میزبانی این کنوانسیون را برعهده گرفتند، شرایط در حال بهبود و پیشرفت است. ایران پس از کانادا دومین کشوری است که با اولین درخواست و تلاش موفق شد پیروز این میدان شود. علت اصلی که کانون سراسری انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری ایران توانست در پراگ برنده شود‌، این بود که در ایران و پراگ خود را به اثبات رساند.
همچنین مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری کشور با تبریک پذیرش میزبانی ایران از سوی فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری گفت: اکنون وظایف و مسئولیت‌های سنگینی متوجه ما به عنوان میزبان شده است‌، من هم به انرژی ایرانی که خانم روی به آن اعتراض کرد اعتقاد و باور دارم.
رحمانی موحد سپس اظهار کرد: سال 2016 برای صنعت گردشگری ایران با اهمیت است، از آن جهت که با تقویت بنیان‌های روابط بین‌الملل و تعامل دوسویه جهانی وارد عرصه جدیدی از فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی گردشگری می‌شویم؛ مخصوصا در شرایطی که بسیاری از موسسات 2016 را سال ایران نامیده‌اند، این رویکرد جهانی مسئولیت سنگینی را متوجه ایران می‌کند.

ایران رسما میزبان کنوانسیون 2017 راهنمایان گردشگری شد
ایران رسما میزبان کنوانسیون 2017 راهنمایان گردشگری شد

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]