پایتخت کریسمس جهان

پایتخت کریسمس جهان

شهر «ییوو» در استان «ژجیانگ» چین، از سال‌ها پیش به «پایتخت کریسمس جهان» معروف است، چون هر ساله کارخانه‌های این شهر بیش از 60 درصد تزئیناتی را تولید می‌کنند که طی مراسمات کریسمس در تمام دنیا خریداری و استفاده می‌شود.با فرا رسیدن کریسمس، تعداد بی‌شماری از خانه‌ها در کشورهای غربی و سایر کشورهایی که این مناسبت را جشن می‌گیرند، طبق معمول هر سال، با تزئینات خاص آذین‌بندی خواهند شد. با این حال، جالب است بدانید که عمده این تزئینات را خود کشورهای غربی نمی‌سازند. زنگ‌ها، چراغ‌ها، نوارهای رنگی، لباس‌ها و حتی عروسک‌های بابانوئل که کریسمس را کریسمس می‌کنند، هزاران کیلومتر آن‌طرف‌تر در جایی ساخته می‌شوند که کریسمس آن معنا و مفهوم را ندارد.
پایگاه خبری AnonHQ در این خصوص می‌نویسد: «ییوو» شهری با جمعیت حدود 1.2 میلیون نفر در استان مرکزی «ژجیانگ» در چین و از سال‌ها پیش به «پایتخت کریسمس جهان» معروف است، چون هر ساله کارخانه‌های این شهر بیش از 60 درصد تزئیناتی را تولید می‌کنند که طی مراسمات کریسمس در تمام دنیا خریداری و استفاده می‌شود.
تزئینات و لوازم جشن‌های کریسمس، از درختان تزئین شده با نوارهای درخشان رنگارنگ تا کلاه‌های نمدی بابانوئل، همه در این شهر ساخته می‌شوند. گفته می‌شود این شهر 750 کارخانه دارد که با کمک هم، لوازم جشن‌های کریسمس را تولید میکنند.
این محصولات سپس در یک «بازار تجارت بین‌المللی» 370 هزار متر مربعی عرضه می‌شوند، جایی که 62 هزار غرفه به علاوه، عرضه تزئینات کریسمس می‌پردازند و روزانه پذیرای 40 هزار بازدیدکننده‌ای هستند که برای خرید عمده مراجعه کرده‌اند.
بازار شهر ییوو توسط سازمان ملل به عنوان بزرگ‌ترین بازار کوچک عمده‌فروشی کالا در جهان به رسمیت شناخته شده است. وارد بخش‌هایی از شهر که می‌شوید، باید از دالانی عبور کنید که چیزی جز نوارهای رنگی زرق و برق‌دار در آن نیست، و از خیابانی بگذرید که تزئینات با چراغ‌های ال‌ای‌دی در آن با هم رقابت می‌کنند، جوراب‌های ساق‌دار در آن به هر اندازه‌ای که بخواهید وجود دارد، و کاج‌های پلاستیکی کریسمس به رنگ‌های آبی و زرد و صورتی در آن جلب توجه می‌کنند.
قدم زدن در ییوو، قطعاً فوق‌العاده است، اما برای دوست‌داران کریسمس، این شهر بیش از یک بازار و یا شهر عادی است: جایی است که می‌توان شادی کریسمس را خرید. چین بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات پلاستیکی در دنیاست و بازار ییوو، نمایشگاه این محصولات محسوب می‌شود. کارگران در این شهر با درآمد 200 تا 300 دلار در ماه، بیش از 12 ساعت در روز و شش روز در هفته کار می‌کنند تا کریسمس را به کشورهای دنیا برسانند
پایتخت کریسمس جهان
پایتخت کریسمس جهان
پایتخت کریسمس جهان
پایتخت کریسمس جهان

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]