آتلانتیس

آتلانتیس

آتلانتیس را می‌توان یکی از بهترین مقاصد توریستی کشور اسپانیا دانست که هرساله افراد بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود می‌کشاند.
آتلانتیس در مقابل صخره ای به نام اِس وِردا - Es Vedra – واقع شده است و به راحتی باماشین یا حتی با پای پیاده نیز می‌توان به آنجا رفت. آتلانتیس همچنین در نزدیکی ساحل Cala d’ Hart قرار دارد وساختار بسیار زیبایی دارد و از انواع سنگ‌ها و صخره‌های زیبا تشکیل شده است. برای رفتن به بنای تاریخی آتلانتیس در ایبیزا باید از شهر به سمت سان آنتونیو و سپس به سمت ساحل Cala d’Hart بروید. در میانه راه آتلانتیس دیده می‌شود و باید به جهت آن حرکت کنید. این مسیر شیب دار حدود 250 متر عمق دارد. پایین رفتن در این سطح شیب دار سخت نیست اما دوباره بالا برگشتن آن بسیار مشکل است و کار طاقت فرسایی است. البته می‌توان با وسیله نقلیه یا پای پیاده این مسیر را برگشت . به هر حال در هر دو صورت کار چندان آسانی نیست و هر کدام خستگی و دردسر خود را دارند.
یکی از مهم‌ترین چیزهایی که در آتلانتیس متوجه آن خواهید شد، باستانی و قدیمی بودن آن است. این بنای باستانی به همان شکل بکر خود باقی مانده و ساختار سنگی خود را حفظ کرده است.
نمای آتلانتیس از بالای برج ساعت بسیار زیبا و شگفت انگیز است. این بنا از سنگ‌های مختلف با شکل‌ها و اندازه‌های مختلف ساخته شده است. از جمله تفریحات آتلانتیس می‌توان به شنا، غواصی، صخره نوردی، کاوش، عکاسی و ... اشاره کرد. گاهی آب و هوا در این منطقه بسیار بد می‌شود و شخص باید بسیار مراقب آفتاب داغ و سوزنده آن باشد. در حال شنا کردن نیز باید بسیار مراقب صخره‌ها و تخته سنگ‌های کنار دریا بود. این مساله در مورد غواصی نیز صدق می‌کند و گردشگران باید بسیار با احتیاط در اینجا تفریح کنند. آب دریا بیشتر اوقات صاف و شفاف است اما گاهی نیز پیش می‌آید که بد باشد. تاریخچه مسافرانی که به اسپانیا می‌روند و به ایبیزا مسافرت می‌کنند، متوجه یک کشش فوق العاده از زیبایی این منطقه می‌شوند. دیوارهای قلعه ایبیزا قرن‌ها پیش ساخته شده اند و زیبایی فوق العاده ای دارند. این مکان ساختار متفاوتی از صخره و مجسمه‌ها را به نمایش می‌گذارد و گردشگران تجربه متفاوتی خواهند داشت. همه صخره هایی که در آتلانتیس در ایبیزا قرار دارند، سال‌های بسیاری است که در آنجا واقع شده اند و در واقع یک اثر تاریخی به شمار می‌روند.

منبع: هایپرکلابز
آتلانتیس
آتلانتیس
آتلانتیس
آتلانتیس

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]