موزه ملی چیانگ مای

موزه ملی چیانگ مای

اگر تمایل به شناخت بهتر تاریخ کشور تایلند و فرهنگ و سنت مردمان آن در طول تاریخ دارید، بهترین جا برای این منظور، موزه ملی چیانگ مای است. این موزه مملو از وسایل، ابزار سلاح‌های جنگی، مجسمه‌های بودا که در طول زمان‌های مختلف در تاریخ ساخته شده‌اند و اطلاعاتی در مورد دورانLann در تایلند است. در این موزه می‌توان جوانب مختلف تایلند سال‌های گذشته را مورد بررسی قرار داد. تصاویر، مجسمه‌ها و نفش‌های برجسته از بودا که از قرن 14 باقی مانده اند در این موزه خودنمایی می‌کنند. در طبقه دوم این موزه نیز صنایع دستی ساخته شده در دوران Lann قرار دارند که گردشگران می‌توانند از آنها دیدن کنند.
در موزه ملی چیانگ مای می‌توان انواع سلاح‌ها جنگی و هنرهای مختلف مربوط به قرن 14 را پیدا کنید. برخی از جالب‌ترین بخش‌های موزه، مجسمه برنزی بودای بزرگ (Phra Saen Swae) است. یکی دیگر از مجسمه‌های برنزی بودا به نام Subduing Mara، نیز از دیگر جذابیت‌های این موزه به شمار می‌رود که در قرن 16 تا 17 میلادی ساخته شده است. بنر بزرگی از بودا که در قرن 20 تا 21 میلادی ساخته شده است، جدیدترین ویژگی موزه ملی چیانگ مای است. جعبه چوبی کتاب مقدس بودایی‌ها که در قرن 19، ردپای بودای اعظم با صدف‌های مروارید خاتم کاری و طلا کوب شده که در سال 1794 میلادی در San Kamphaeng ساخته شده است.
موزه ملی چیانگ مای، با مراسمی سرشار از تجمل و جشن افتتاح شد. برنامه بازگشایی این موزه همچون جشن روز تولد ملکه تایلند در روز ششم فوریه بسیار بزرگ و پر زرق و برق بود. بعد از آن بود که موزه ملی چیانگ مای به عنوان به عنوان یکی از مراکز آموزش و نمایش هنرها و فرهنگ غنی تایلند در شهر چیانگ مای شناخته و انتخاب شد. معماری و طراحی ساختمان موزه ملی چیانگ مای به سبک تایلندی است. اما در آن انواع هنرها و ویژگی‌های فرهنگ Lann را که مربوط به قرن 14 است را نیز می‌توان یافت.
موزه ملی چیانگ مای
موزه ملی چیانگ مای
موزه ملی چیانگ مای
موزه ملی چیانگ مای
موزه ملی چیانگ مای

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]