بزرگترین قبرستان دنیا

بزرگترین قبرستان دنیا

"وادی السلام" در نجف عراق که با پنج میلیون قبر، بزرگترین قبرستان دنیاست.شهرت آن به علت روایاتی است که این قبرستان را محل رجعت تعدادی از پیامبران و امامان و مومنین در روز رجعت می‌دانند.
قبرستان وادی‌السلام در قسمت شمالی حرم علی بن ابی‌طالب در شهر نجف واقع است و بزرگترین قبرستان خاورمیانه محسوب می‌شود.
این قبرستان از جنوب به حرم علی بن ابی‌طالب و خیابان اصلی نجف- کوفه (شارع علی بن ابیطالب) از شرق به جاده نجف - کربلا، از شمال به منطقه حی المهندسین و غرب به دریای سابق نجف محدود می شود.
در راوایات است که ارواح مومنین در این قبرستان گرد هم می‌آیند و هر مومنی که از دنیا برود ملکی روحش را به اینجا می‌آورد و هر کس که در این قبرستان دفن شود عذاب قبر از او برداشته می‌شود.
در این قبرستان ساختمانی کوچک باگنبدی متمایز از دیگر بناهای قبرستان ضریح کوچکی را در خود جای داده است که داخل آن قبور مطهر حضرت هود (ع) و حضرت صالح (ع ) قرار دارد.
حضرت هود در میان قوم عادمبعوث به رسالت شد و حضرت صالح نیز یکی دیگر از انبیاء الهی است که در میان قوم ثمود در سرزمین وادی القری (میان مدینه و شام ) زندگی می‌کرده است.
در قبرستان وادی السلام مکانی است یا حیاطی کوچک که در گوشه آن دو شبستان به نامهای مقام امام زمان (عج ) و مقام امام صادق در کنار هم قراردارند .
بزرگترین قبرستان دنیا
بزرگترین قبرستان دنیا
بزرگترین قبرستان دنیا
بزرگترین قبرستان دنیا

حیدر محمدی

حیدر محمدی یکشنبه 13 دی 94 - 20:07

آدم به فکر مرگ میندازه-خانه ابدی

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]