شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه

برای رفتن به ایغدیر ، بهتر است از مرز بازرگان از کشور خارج شوید . افرادی که با خودرو شخصی مسافرت میکنند اگر در مرز باک خودرو را پر کنند برای رفت به ایغدیر و گشت و گذار در آن شهر و برگشت به مرز نیازی به سوختگیری در داخل خاک ترکیه نخواهند داشت .
بلافاصله پس از خروج از مرز بازرگان میتوانید منظره بدیع کوههای آرارات را در سمت راست خود مشاهده کنید. حدود 40 کیلومتر بعد از مرز به شهر دوبایزید خواهید رسید . اینجا شهری بسیار کوچک (کمی بزرگتر از ده) بوده و جاذبه‌ی چندانی ندارد. دوبایزید یک سه راهی است .
اگر مسیر مستقیم را ادامه دهید شهر‌های آغری و ارزروم در انتظار شماست . اگر به سمت جنوب حدود 265 کیلومتر برانید از طریق چالدران به شهر زیبای وان خواهید رسید و اگر به طرف شمال (سمت راست) تغییر مسیر دهید ، بعد از طی مسافت حدودا 55 کیلومتری وارد ایغدیر خواهید شد. جاده‌ی دوبایزید نسبتا خوب و چند کیلومتر مانده به ایغدیر (خیلی خوب!) است.
تقریبا تمام شهرهای کوچک ترکیه از یک قانون ثابت پیروی کرده اند و اگر این قانون را بدانید ، نیازه به راهنما و نقشه و یا آشنایی قبلی با شهر ندارید . آن قانون اینست که مراکز خرید و تجاری معمولا در مرکز شهر قرار گرفته اند و اگر شما تابلوهای مرکز شهر (sehir merkezi) را دنبال کنید ، بسادگی به چنین مکانهایی خواهید رسید.
شهر ایغدیر مقصد بسیاری از هموطنان ایرانی است. اکثر مردم و بخصوص فروشندگان ، به زبان آذری تسلط دارند و در اکثر مواردی که به توریستها مربوط می‌شود ، شما میتوانید تابلوها یا نوشته هایی به زبان فارسی مشاهده کنید.اکثر خیابانهای مرکز شهر اسفالت ندارند و سنگفرش شده اند و این برای رانندگانی که خیلی به ماشینشان وابسته هستند ممکن است کمی آزار دهنده باشد.
اگر در زمستان به ایغدیر مسافرت کنید یا از ایغدیر به وان بروید هنوز هم ماشینهای فروش زغال سنگ را خواهید دید. و شاید به همین دلیل تقریبا تمام خانه‌ها به آبگرمکن‌های خورشیدی مجهزند تا در مصرف انرژی حداکثر صرفه جویی را بکنند.

شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه
شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه
شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]