خانه پریان

خانه پریان

خانه پریان پروژه ای است که در تایلند ساخته شده، با سبزه‌ها و درختان احاطه شده است. مساحت کل بنا حدود 500 متر بوده و نمایی شبیه قصر اسرار آمیز دارد! گفته می‌شود در طراحی این خانه پر رمز و راز از انواع مصالح مدرن استفاده شده و در طول شش هفته اجرای آن به پایان رسیده است. هدف از خلق این پروژه، ایجاد یک ساختاری به شکل قصه پریان بوده که بتواند برای مدت‎ها در ذهن همه افراد باقی بماند. «استیو آرن» با تبحر تمام از عهده طراحی این نما بر آمده است.
البته ناگفته نماند که نیروی مورد نیاز برای این خانه آرام و جادویی از منابع متعارف تامین می‌شود. به‌صورت طبیعی خنک و روشن شده و این امر را مدیون فضای موجود در پشت بام است. همانطور که قبلا گفته شد هدف از خلق چنین نمای گنبدی شکل، ادغام آن با طبیعت اطراف و ساختاری ارگانیک ذکر شده است. اتاق خواب‌ها با علف‌های سرسبز پوشیده شده و حمام در عین اینکه با گیاهان تزئین شده، مجهز به یک شیر آب از جنس چوب‌های بامبو است.
نمای خارجی خانه را به رنگ آجری ( قرمز مایل به قهوه‌ای)رنگ آمیزی کرده‌اند که به زیبایی با نمای طبیعت گرمسیر تایلند در هارمونی باشد. استخرهای کوچک اطراف خانه نیز نمایی شبیه قصرهای پریان ایجاد کرده‌اند. جو و اتمسفر اطراف خانه با افزودن چشمه آب گرم بسیار آرامش‌بخش شده و همه اینها مفهوم انعکاس واقعی از داستان‌های خیالی را در این خانه متجلی کرده‌اند.
خانه پریان
خانه پریان
خانه پریان
خانه پریان
خانه پریان

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]