آتشفشان رنگین در اتیوپی

آتشفشان رنگین در اتیوپی

یکی از شگفتی‌ها و عجایب گردشگری در دنیا در شمال شرقی ارتا الرنگ در کشور اتیوپی واقع شده که به آتشفشان دالول اتیوپی ( Dalvl volcano in Ethiopia ) معروف است .
آتشفشان دالول اتیوپی یک دهانه آتشفشان انفجاری در فرورفتگی داناکیل است که با ارتفاعی برابر حدود ۴۵ متر پایین‌تر از سطح آب دریا به عنوان کوتاه‌ترین آتشفشان جهان از سطح زمین انتخاب شده و با زیبایی خاص خود جزء مناطق برتر گردشگری دنیا قرار گرفته است و گردشگران زیادی را با زیبایی منحصر به فردش خیره می‌کند .
آخرین فوران آتشفشان دالول اتیوپی مربوط به سال ۱۹۲۶ می‌باشد و از آن به بعد آب‌های گرم و بازی در ترکیب با عناصر سطح منطقه باعث ایجاد نمک‌های رنگی شده‌اند.
بر اثر تداخل بین ماگمای بازالتی و نهشته‌های نمکی در آتشفشان دالول اتیوپی پاره‌ها ی رنگی خاصی ایجاد شده است که ترکیب رنگ‌های قرمز، سبز، زرد و سفید از تالاب‌های نمک، چشمه‌های معدنی و چشمه‌های آب گرم آتشفشان دالول اتیوپی سرچشمه می‌گیرند .
انواع مختلفی از نمک‌های پتاسیم، به رنگ سولفور و دیگر کلریدها و اکسیدها عامل ایجاد تنوع رنگ در آتشفشان دالول اتیوپی بوده که ان را به یکی از عجایب طبیعی جهان تبدیل کرده است.
میزان دمای ثبت شده در آتشفشان دالول اتیوپی ( Dalvl volcano in Ethiopia ) از سال ۱۹۶۰ تا ۱۹۶۶ به طور سالیانه، ۳۴٫۴ سانتیگراد (۹۳٫۹ فارنهایت) و میانگین روزانه‌ی بیشترین دمای آن در طی همین دوران ۴۱٫۱ سانتیگراد (۱۰۶٫۰ فارنهایت) بوده است.




آتشفشان رنگین در اتیوپی
آتشفشان رنگین در اتیوپی
آتشفشان رنگین در اتیوپی
آتشفشان رنگین در اتیوپی
آتشفشان رنگین در اتیوپی

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]